Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

sunayna mishra

Abstract

3  

sunayna mishra

Abstract

तुक्का रुक्का

तुक्का रुक्का

1 min
183


तीर नही तो तुक्का ।

मुक्तक नही तो मुक्का ।

रिक्शा नही तो एक्का ।

कच्चा नही तो पक्का ।

रुपया नही तो सिक्का ।

बीड़ी नही तो हुक्का ।

दौड़ नही तो धक्का ।

पहिया नही तो चक्का ।

ईंट नही तो भट्टा ।

गेहूं नही तो मक्का ।

कागज नही तो गत्ता ।

खाकर देखो कुकुरमुत्ता ।

छः के बाद है सत्ता ।

पहुँच गए कलकत्ता ।

लेने आए डॉक्टर दत्ता ।

उड़ गया सूखा पत्ता ।

बेसिर पैर की शहनाई 

सुनके खाओ नूडल्स हक्का ।

खाकर करो रुक्का ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract