Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarita Kumar

Romance

4  

Sarita Kumar

Romance

तोहफ़ा

तोहफ़ा

1 min
378



यूं तो मिलें हैं तोहफ़े हज़ार 

कुछ चाहा , कुछ अनचाहा 

कुछ प्यारा कुछ पसंदीदा

कुछ प्रतिक्षित , कुछ अप्रत्याशित 

कुछ यूं ही बेमतलब , बेमकसद 

मगर सबसे लाजवाब तोहफ़ा 

मिला.......

वो है तुम्हारा लौटकर आना 

बीहड़ जंगलों से , ऊंचे पहाड़ से 

कठिन डगर और दुश्मनों के नगर से 

तपती रेत , झुलसती तपिश से

नित निरंतर होती बरसात से 

कोबरा के संग लुका छुपी से 

पचास डिग्री के नीचे तापमान से 

दुश्मन देश के चंगुल से 

सुरक्षित , सम्मानित और एक कीर्तिमान स्थापित करते 

शौर्य के साथ 

तुम्हारा लौटकर आना ....

मेरा श्रेष्ठ गौरवशाली तोहफ़ा 

तुम्हारा लौटकर आना ।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance