Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Phool Singh

Abstract Romance Fantasy

4  

Phool Singh

Abstract Romance Fantasy

तेरा इंतजार

तेरा इंतजार

1 min
133


ताकती रहती राह को उनकी, उम्मीद लगाए हर पल आस 

जाने कितनी अभिलाषाओं ने, फैलाये मदु मुक्ता जाल।


व्याकुल दिन, अकुलाई शाम, प्रतीक्षा में बहते आँसू मेरी दिन-रात 

नीरस नैन भी थक चुके है, जोह-जोहकर उनकी बाँट।


बाबली होकर इत-उत डोलूँ, विकल-बेसुध वन-उपवन व सारे बाग

आघात सहती अपवादों के होती, अमावस की हर मेरी रात।


खबर पाऊँ जो आ रहे स्वामी, स्वागत करूँ मैं उनका खास 

बिछ जाऊँगी बन पथ गामिनी, जब वो आएंगे मेरे पास।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract