Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

GOPAL RAM DANSENA

Abstract Tragedy Inspirational

3  

GOPAL RAM DANSENA

Abstract Tragedy Inspirational

सुकून

सुकून

1 min
156


ले चल तू भी देख, देखे दुनिया सारा I

कहीं खुशी तो कहीं गमगीन है नजारा I

वो ढूँढे जीने की राहें, वक्त जहर पसारा I

पी ले आंसू भाग समझ ,जो सुन न होता

तेरे घर तेरी चाह, काहे तू सुकून न सोता I

इन प्रपंचों से अपना नाता है यारा I

हमें कभी पेट तो कभी सेठ ने मारा I

चल रही दुनिया में यहीं खेल सारा I

वरना कोई अपनों से महरूम न होता।

उन पाक हाथों से कोई खून न होता ।


उजाड़ने वाले कई उजड़ गये कायद I

देख आसमां अभी नीला है शायद I

भोर सांझ सोहानी यादें हरदम जायद I

यहीं रंग प्राकृतिक ये कभी दुगुन न होता ।

तेरे घर तेरी चाह, काहे तू सुकून न सोता I



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract