Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Prafulla Kumar Tripathi

Inspirational

4.0  

Prafulla Kumar Tripathi

Inspirational

संभल जा तूं नादान !

संभल जा तूं नादान !

1 min
385


धन,पराक्रम ,वैभव...सब कुछ तेरे हिस्से आया ,

ज्ञान-विज्ञान से सारे जग को तूने छकाया ।

सोचो ! हे मानुष तुमने है क्या पाया ,

क्यों कुदरत को तूने था हाशिया दिखाया ।।


जो कुुछ ढूढ़े तूने जग से बाहर,

रे मूूूरख वह छिपा तुम्हारे अंंदर ।

चला था तू आइना दिखाने आखिर,

निकला जैसा शीशा पकड़े कोई बंंदर ।


अभी समय है संंभल जा तू नादान,

मत अंंधे बन छूता जा आसमान ।

कुदरत को मत करना तितर बितर,

वरना सीधा पहुंचेगा शमशान ।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational