Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

गीतेय जय

Abstract Drama Inspirational

4  

गीतेय जय

Abstract Drama Inspirational

साँझ ही सवेरा !

साँझ ही सवेरा !

1 min
260


 दमकता सूरज डूबता नहीं कभी,

धरा ही मुख मोड़ लेती है !


आशा या निराशा क्या बोना है

अपने ही मन की खेती है !

 

अभी यह जो साँझ है यहाँ

यही अभी कहीं सवेरा है !


यहाँ जगते चाँद और तारे

वहाँ छटता जाता अंधेरा है !


टूटे हुए पंख सा ख़्वाब हो गया

जो गिरा तो क्या उठ न पाएगा !


कोई बाल मन सी हसरत उठेगी

देखना फूँक मार फिर उड़ाएगा !


हौसला बिखर भी जाए तिनकों सा

मत सोचना कि मिट्टी हो जाएगा !


उम्मीद का पंछी चुन लेगा तिनके

फिर एक नया आशियाँ बनाएगा !!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract