Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

MS Mughal

Abstract

4  

MS Mughal

Abstract

साक़ी

साक़ी

1 min
344


किस्सा ए उल्फत दर्द अंगज़ है साक़ी

की बिश्यार माशुकम खुँ रेज़ है साक़ी


दर्द अंगज़ ( दर्द बढ़ा देने वाला ) 

माशुकम ( मेरा माशुक ) 

खुँ रेज़ ( खून बहा देने वाला ) 


दर ब दर की दास्तां सुनने सुना ने के

लायक नहीं के वो तेग ए चंगेज़ है साक़ी


पिया क्या उसका जाम ए खुमार हमने

सुबू दर सुबू तर ब तर सम आमेज़ है साक़ी


सम आमेज़ ( जहर में मिला हुआ ) 


निगाह से निगाह मिलती नहीं अब ऊन से 

वो निगाह ए जाना निगाह ए नेज़ है साक़ी


निगाह ए नेज़ ( बरछे की तरह तेज़ निगाह ) 


मैं 'हसन' यूं हीं नहीं कहता कातिल उन्हे 

के वो खंजर ए चंगेजी बहुत तेज़ है साक़ी।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract