Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

GAUTAM "रवि"

Abstract Classics

4.5  

GAUTAM "रवि"

Abstract Classics

फर्क़

फर्क़

1 min
380


हँसता भी हूँ, मुस्कराता भी हूँ,

गाता भी हूँ, गुनगुनाता भी हूँ,

खुश हूँ या नहीं किसे फर्क़ पड़ता है ?


कहता भी हूँ, सब सुनता भी हूँ,

कभी लड़ता भी हूँ, झगड़ता भी हूँ,

खुश हूँ या नहीं किसे फर्क़ पड़ता है ?


लड़खड़ाता भी हूँ, संभलता भी हूँ, 

जीवन की राहों में फिसलता भी हूँ, 

खुश हूँ या नहीं किसे फर्क़ पड़ता है ?


टूटा भी हूँ, धड़कता भी हूँ,

यादों में तन्हा तड़पता भी हूँ, 

खुश हूँ या नहीं किसे फर्क़ पड़ता है ?


'रवि' हूँ, जलता भी हूँ, सुलगता भी हूँ,

शोलों सा दिल में धधकता भी हूँ, 

खुश हूँ या नहीं किसे फर्क़ पड़ता है ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract