Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Indu Mehta

Romance

5.0  

Indu Mehta

Romance

ओ हमजोली

ओ हमजोली

1 min
334


ओ हमजोली रे ओ हमजोली।

आओ मनाएं मिलकर होली।


ऐसा रंग तू मोहे लगाना ,

भूल जाऊं मैं सारा ज़माना।

याद रहे बस रंगों की होली,


ओ हमजोली

तुम संग जो मैं प्रीत लगाई,

सारे जग से हुई मैं पराई।

तेरी प्रीत संग जागी मैं सो ली।

ओ हमजोली


रंग लगाने जब तुम आना,

अपने संग मुझ को ले जाना।

अब नहीं रहना मुझ को अकेली,

ओ हमजोली


मैंने निभाई प्रीत की रस्में,

तुम संग जीने मरने की कसमें ।

किसी मुश्किल में मैं ना डोली,

ओ हमजोली


ख़ुशियों भरा हो अपना जीवन,

रंगों में खेले यह तन मन।

खत्म ना हो कभी यह होली,

ओ हमजोली


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance