Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Action

4  

V. Aaradhyaa

Action

मधुर मकरंद

मधुर मकरंद

1 min
386


अब घिर आये गगन में काले-काले बादल गड़गड़ाते :

झनझोड़े खाते समीरण में लहर शरद को फैलाते !


सरसिका के कँवल से हृदय को ज़ब इठलाते देखा :

कानों में दे गई अपना परिचय मधुर मकरंद सरीखा!


जूही चम्पा गुलाब हैं मदमाते और शरद सौरभ प्रचुर :

झूमते नाचते अठखेलीयां करते इसमें घनप्रिय मयूर!


सर्दी की इस ठिठुरन में बैठे अलाव तले अपनों संग :

बारहमासी खिलते रहते दोस्ती और रिश्तों के सुगंध!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Action