Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sajida Akram

Inspirational

3.5  

Sajida Akram

Inspirational

माँ

माँ

1 min
429


न चुनरी लेती है,

न आँचल होता है,

मैं बाज़ार में देखती हूँ ।

आधुनिका 'माँ' को छोटी फ्राक पहने हुए

पर,अपने नन्हे को वैसे ही,

सीने से लगा कर

स्नेह लुटाती, चूमती, मुस्कुराती

अठखेलियाँ करता नन्हा ,

जब नन्हे को लगती भूख,

वो आधुनिका , झट से,

स्कार्फ़ निकाल कर, ढक कर नन्हे शिशु को,

एक कोने में बैठकर , भूख शांत कराती,

मातृत्व लुटाती, माँ ,

माँ तो बस...माँ होती है ।

आधुनिका 'माँ ',

फिर भी अपने नन्हे को,

उंगली पकड़कर चलना सिखाती माँ,

नन्हे की बाल-सुलभ हर,

पल-पल की यादों को ,

सहेजती ,आधुनिका माँ ,

माँ ...बस...माँ होती है ।

                  


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational