Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

shaanvi shanu

Inspirational

4.5  

shaanvi shanu

Inspirational

माँ कुष्मांडा,चतुर्थ दिवस रूप

माँ कुष्मांडा,चतुर्थ दिवस रूप

1 min
404



चहुँ ओर वसुधा में बहार छाये,

ज़ब यह जगत सुयश गाये !


     कूष्माण्डा धरा पर ज़ब आये,

      शक्ति सौरभ का प्रसार हो !


दुर्गा का है चतुर्थ रूप ,

प्रखर देता है जग में धूप !


         सुन्दर सुखद सी वसुंधरा ,

         सदा ही सुख का सार हो !


माँ कल्याणी झोली भरें ,

सबके मन की कुबुद्धि हरें !


           भव सिंधु नर नारी तरें ,

          नाश मन के कुविचार हों!


व्याकुल भक्त पुकारें हुलस के ,

दुःख दर्द हर लीजिये सबके !


            हर एक तबके में बहे ,

           स्नेह की एकरस धार।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational