Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

SHIVENDRA KISHORE

Abstract

4.9  

SHIVENDRA KISHORE

Abstract

किस्मत का रोना क्यूँ रोयें

किस्मत का रोना क्यूँ रोयें

1 min
314


किस्मत का रोना क्यूँ रोयें,

प्रयत्न करें, और गतिमान रहें !

हालात से अपने, क्यों डरें,

कठिन हो राहें, पर चलते रहें !


यूँ हीं दिन और शाम ढ़ले,

हर हाल में हम सब साथ रहे !

धूप और छाँव आया करे,

पर अच्छी सुध-बुध बनी रहे !


वाणी कभी ना बाण बने,

समय भले अनुकूल ना रहे !

साथ अपनों का बना रहे,

गिरे और संभलें पर बढ़ते रहें !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract