Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

goutam shaw

Abstract Drama Tragedy

4  

goutam shaw

Abstract Drama Tragedy

जीवंत हो तभी भावना है

जीवंत हो तभी भावना है

1 min
8


जीवंत हो तभी भावना है ,

कुछ नरम गरम ख़्वाब है ;

उम्मीद के धागा में बंधा ...

मंजिल का तलाश है l

पगडंडी कठोर ,

कही ठोकर - कही कीचड़ ,

संवेदना का ताना-बाना में

कुहासा में 'मैं' ढूंढता ,

अपने ही प्रतिबिम्ब से डरता ,

समाज के कुरीतियाँ भागता ,

खोखलापन के सम्मान बचता ,

सहानुभूति को अग्नि में डालता ,

अपने को स्वाहा करता ;

एक एक कदम , आशा की तलाश में ..

सिर्फ बढ़ता मदमस्त फिरता..

सिर्फ बढ़ता मदमस्त फिरता !!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract