Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Daisy Juneja

Abstract Tragedy

2.5  

Daisy Juneja

Abstract Tragedy

एक मुलाक़ात : सैलाब-ए-हजूम

एक मुलाक़ात : सैलाब-ए-हजूम

1 min
772


होने लगीं हैं नमीं से 

सर्द-सी मेरे पलकें, 

आँखों ने इन्हें रिहा 

जो कर दिया अब, 

बेशक़ सागर-सी 

गहराई है आँखों में मेरी, 

पर इन्हें छलकने से 

रोक नहीं पाऊँगी अब,

उमड़ा है सैलाब-ए-हजूम 

इस क़दर ग़मों का, 

कतारें छोड़ गया बूँदों की 

मेरे आरिज़ पे अबI 


दास्तां-ए-क़िस्सा 

क़तरा क़तरा, 

बसा मेरी रूह में, 

जो वक़्त रोक ना 

पाया था वो लम्हा तब, 

मचलने लगे हैं लबों पे 

ठहरे तरन्नुम-ए-जज़्बात, 

गज़ल बनने लगे कोरे पन्ने,

लफ़्जों में बसी अब 

बिखरी हैं बूँदें बेहिसाब,

टूटे आइने-सी पलकों पर 

भीगा है चेहरा सारा 

आँसुओं का बना है हिज़ाब अबI


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract