Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nand Kumar

Inspirational

4  

Nand Kumar

Inspirational

देश हमारा सबसे प्यारा

देश हमारा सबसे प्यारा

1 min
333


देश हमारा सबसे प्यारा , 

अपनी आंख का तारा है ।

रखे कुदृष्टि इस पर जो कोई, 

वह ही शत्रु हमारा है ।।


आन मान सम्मान बचाने , 

को दी अगणित कुर्बानी ।

कटे शीश पर झुके नही , 

ऐसे थे अपने वलिदानी ।।


ऐसे सिंह सपूतों पर ही, 

होता सबको नाज है ।

जो अपना कर्तव्य निभाए, 

जिससे रक्षित लाज है ।।


एक देश के हम सब वासी ,

एक ही भारत माता है ।

हम सब भाई -बहन हमारा , 

सब से पावन नाता है ।।


जाति धर्म भाषा विभेद तज, 

सबसे सम व्यवहार करो।

देश हमारा भारत प्यारा , 

मिलकर जय जयकार करो ।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational