Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sunil Kumar

Abstract

3.4  

Sunil Kumar

Abstract

भविष्यफल

भविष्यफल

1 min
274


कोई न जाने क्या होगा कल 

फिर कैसा भविष्यफल ?

सब शंकाओं का एक ही हल

जैसी करनी वैसा फल

कोई न जाने क्या होगा कल ?


सुख-दु:ख उपजे निज कर्म 

बस इतनी बात समझ लें हम

कोई न जाने क्या होगा कल ?


सद कर्म करें जीवन हो सफल 

कष्ट किसी को कभी न दें हम 

सुखद जीवन का यही है मंत्र 

कोई न जाने क्या होगा कल ?


मन में न पालें कभी कोई भ्रम

भाग्य से बढ़कर होता है कर्म

सोच-समझ कर करें हर कर्म

सुखद होगा आने वाला कल ?



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract