Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

अम्मा कहती थी

अम्मा कहती थी

1 min
6.7K


अम्मा कहती थी

पर्दा जरूरी है

घर के चौखट पर

ताक़ि कोई देखे न आँगन

घर की बहु पर 

ताक़ि दिखे न ललाट

घर की बेटी पर 

ताक़ि पड़े न बदनीयत

पर्दा जरूरी है 

और भी बहुत

लिहाज़ का रिस्तों पर

ताक़ि बनी रहे गर्माहट

पर्दा ज़रूरी है भवनाओं पर

ताक़ि टूटे न समाज़

पर्दा जरूरी है बाज़रवाद पर

ताक़ि कर्ज में डूबे न कोई

पर्दा जरूरी है अक्ल पर

ताक़ि हर बार प्यार करे कोई


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract