Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shyama Sharma Nag

Inspirational

3  

Shyama Sharma Nag

Inspirational

सपने

सपने

1 min
249


जब उदास मन हो

और सोच पे बंधन हो

भावनाएँ भी साथ न दें

संवेदनाएँ पलट कर जवाब न दें


उस वक़्फ़ पे

सोच की रफ्तार को

जनून की हद तक ले चल

वक़्त की पतवार पे बहता चल

हवा-सा तू बहने दे

फूलों -सा महकने दे

श्रृंगार -सा सँवरने दे

बच्चों - सा मचलने दे

सोच को अंजाम देते हैं ये

तभी तो सपने कहलाते हैं ये


ख़ुदगर्ज़ी से दूर

हक़ीक़त से भरपूर

ज़िंदगी के ये नूर

घुंघरू -सी झँकार सुनाते हैं ये

तभी सतरंगी दुनिया के

अठरंगी सपने कहलाते हैं ये


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational