Lalita Mohan Mishra

Drama Tragedy

5.0  

Lalita Mohan Mishra

Drama Tragedy

ଲୈଲେସର ହସ

ଲୈଲେସର ହସ

4 mins
426


    

     ବିବାହର ଗୋଟିଏ ବୟସ ଥାଏ । ଉପଯୁକ୍ତ ବୟସରେ ବିବାହ ନ କଲେ ବିବାହର କିଛି ମଜା ନ ଥାଏ। ଏପଟେ ସାଙ୍ଗ ସାଥି ବାପା ମା ବିବାହ କାହିଁକି.... କରିବାକୁ ଇଚ୍ଛା କରୁନାହୁଁ ବୋଲି ନାନା ପ୍ରଶ୍ନ..... ନାନା ଆଶଙ୍କା । କିନ୍ତୁ କିଏ କାହିଁକି ବୁଝିବ..... ମନ ପସନ୍ଦର ଝିଅଟିଏ ମିଳୁନାହିଁ ବୋଲି । ମା'ବାପା, ସାଙ୍ଗ ସାଥି, ସମ୍ପର୍କୀୟ ମାନେ କେତେ ପ୍ରସ୍ତାବ ଆଣି ଦେଖେଇ ସାରିଲେଣି ! !


- କେଉଁ ଝିଅଟି ମନ ପାଉଛି ତ କିଏ ମନ ପାଉନି ପୁଣି କିଏ ମୋଟି ତ କିଏ କାଳି, ଯେଉଁ ଝିଅ ସୁନ୍ଦର ସେ ପାଠ କମ ପଢିଛି , ଯିଏ ପାଠ ପଢିଛି ତାର ବୟସ ଗଡି ଗଲାଣି ।


- ମନୁ କକେଇ କଲ୍ୟାଣପୁର ଶାସନରୁ ଗୋଟିଏ ପ୍ରସଙ୍ଗ ଆଣିଥିଲେ... କହିଲେ ଝିଅକୁ ଆଗ ଦେଖୁ.... ମନ ପାଇଲେ ପରେ କଥା ହେବା...


- ସୁଧାଂଶୁ ଗାଁ ର ସାଙ୍ଗ ସୁଶାନ୍ତକୁ ନେଇ ଝିଅ ଘରେ ପହଞ୍ଚିଗଲା । ଝିଅ ଦେଖିଲେ... ଚଳିବ କହି ହଁ ଭରିଲେ... 


- ଦେବାନେବା ସେମିତି କିଛି ପ୍ରାୟ ନାହିଁ । ଅତିଥି ଚର୍ଚ୍ଚା କରିବେ । ବରଯାତ୍ରୀଙ୍କ ପାଇଁ ଭଲ ଆୟୋଜନ କରିବେ.. । ବଡ ଧୂମଧାମରେ ବାହାଘର ଆୟୋଜନ ହେଲା । ସବୁ ବନ୍ଧୁବାନ୍ଧବଙ୍କୁ ନିମନ୍ତ୍ରଣ ଗଲା । ବାଜା, ରୋଷଣି ରେ ଗାଁ ଟା ଯାକ ଫାଟି ପଡିଲା ।


- ସୁଧାଂଶୁ ବାହାବେଦୀରେ ବସି ବାହା ହେଲା । ସମସ୍ତଙ୍କର ଆନନ୍ଦ କହିଲେ ନ ସରେ । ବରକନ୍ୟାଙ୍କୁ ସମସ୍ତେ ଆଶୀର୍ବାଦ କଲେ । ବିବାହର ସରୁ ସରୁ ରାତି ପହିଲା, ବରକନ୍ୟା ଘରକୁ ସକାଳୁ ଆସିଲେ ।


- ନଣନ୍ଦ ମାନେ ଗୋଡ ଲମ୍ବାଇ ଦୁଆର ଜଗିଲେ ଛାଡିବେନି ଭିତରକୁ ବୋଲି କହିଲେ । ଦି ଭଉଣୀକୁ ସୁନା ମୁଦି ଦେଲେ । ଭାଉଜର କେହି ଭାଇ ନ ଥିଲେ । ତାଙ୍କର ଦୁଇ ଭଉଣୀ । ସାନ ଭଉଣୀ ହିଁ ଭାଇ ହେଇ ଛାଡିବାକୁ ଆସିଲା । ସବୁଠାରୁ ମଜାକଥା ହେଉଛି ଭାଉଜ ସେହି ଭଉଣୀକୁ ହିଁ ଭାଇ ବୋଲି' ଡାକନ୍ତି ।


 - ଗୃହଲକ୍ଷ୍ମୀ ହେଇ ଭାଉଜଙ୍କର ଗୃହ ପ୍ରବେଶ ହୋଇଗଲା । ନଣନ୍ଦମାନେ ମଧ୍ୟ ନଣନ୍ଦ ପେଡିରୁ କିଛି ନ ପାଇଲେ ବି ମନ ଦୁଃଖ କରି ନ ଥିଲେ କାରଣ ଭାଇ ପାଖରୁ ମୋଟା ଅଙ୍କର ମାଲ ପାଇଛନ୍ତି ! ବରଯାତ୍ରୀ କିନ୍ତୁ ଟିକେ ଅସନ୍ତୁଷ୍ଟ । ଖାଇବା କାଳେ କାହାରି ପସନ୍ଦ ହେଲାନାହିଁ ।


- ସମସ୍ତେ ଭାବିଥିଲେ ସୁଧାଂଶୁର ବାହାଘର ଭୋଜି ଜମେଇକି ଖାଇବେ ବୋଲି କିନ୍ତୁ ଖାଇବା ସେମିତି କାଳେ ଭଲ ନ ଥିଲା । ତଥାପି ମୁହଁ ଖୋଲି କେହି କିଛି କହିବା ଆଗରୁ ସୁଧାଂଶୁର ଭୋଜିଟା ଏତେ ଜୋରଦାର ଥିଲା ଯେ ସେ ସବୁକୁ ଆଉ କେହି ମନେ ପକେଇଲେ ନାହଁ ।


- ସୁଧାଂଶୁର ମାଆ ମୁହଁଟା କେମିତି ଶୁଖିଲା ଶୁଖିଲା ଲାଗୁଥିଲା । ବୁଝିଲାରୁ ଜଣା ପଡିଲା ବୋହୂଟା କଣ ସେତେ ସୁନ୍ଦର ଲାଗୁନି , ପୁଅକୁ ତାଙ୍କର ଜମା ମାନୁନି । ବାହାଘର ଆଠଦିନ ଭିତରେ ଏମିତି ଲାଗୁଛି, ଛୁଆପିଲା ଗୋଟିଏ ହୋଇଗଲା ପରି..... ଇଏ କି ଅବସ୍ଥା ? ? ?


- ଚିନ୍ତାରେ ସୁଧାଂଶୁ ମାଆର ମୁଣ୍ଡ ଖରାପ ହୋଇ ଯାଉଛି । କେହି ଜଣେ କହିଉଠିଲେ, "ଆରେ ନାଇଁ ରେ । ଛୁଆଟା.... ଉପବାସ କେବେ କରି ନ ଥିବ । ଏବେ ଲଗାତାର ଉପବାସ, ଅଲଗା ଜାଗାରେ ନିଦ ହେଉନ ଥିବ, ଖାସ ସେଇଥିପାଇଁ ମୁହଁଟା ତା'ର ଶୁଖିଯାଇଛି । ପରେ ଦେଖିବ..... ସେ ଠିକ ଭଲ ଦେଖାଯିବ ! ! !


- ସୁଧାଂଶୁକୁ ପୂରା ମାନିବ, ଆପଣ ଜମାରୁ ବ୍ୟସ୍ତ ହୁଅନ୍ତୁ ନାହିଁ ।


- ବୋହୂ କାଳି ଲାଗିବାର ଅସଲ କାରଣଟା କିନ୍ତୁ ଅଲଗା ଥିଲା । ପୁଅ ତାଙ୍କର କମ୍ପାନୀରେ କାମ କରୁଛି, ବୋହୂ କଲେ ଏମିତି ଘରୁ ଯେ ଝିଅକୁ ତା' ମା'ବାପା ପୂରା ଖାଲି ହାତରେ.... ବାସନ କେତେ ଖଣ୍ଡ ଆଉ ଗୋଟିଏ ଦିଇଟା ଗହଣା ଦେଇ ବିଦା କରିଦେଲେ.....


- କେମିତି ମା'ବାପା କେଜାଣି ... .. ମୁହଁଟା ତାଙ୍କର ଯେମିତି ଲଜ୍ୟାରେ ତଳକୁ ହେଇଗଲା ପରି ଲାଗୁଥିଲା । ମନେ ମନେ କେତେ ଆଶା କରିଥିଲେ....


- କିଛି ନ ହେଲେ ପୁଅକୁ ତ କାର ଖଣ୍ଡିଏ ତ ଦେଇ ଥାନ୍ତେ, ଉପରେ ଉପରେ ଆମେ ଯେତେ ମନା କଲେ ବି ସେମାନେ ନିଶ୍ଚୟ ଦେବାକଥା... ପୁଅର ସମ୍ମାନକୁ ତ ! ! ! 

        

- ହେଲେ କଥାଟା ପୂରା ଓଲଟା..... ଦେଖି ସେ ନା କିଛି କହିପାରୁଛନ୍ତି, ନା ନିଜ ମନକୁ ବୁଝାଇ ପାରୁଛନ୍ତି । ତା'ର ପ୍ରତିଫଳନ ହେଉଛି, "ବୋହୂଟା ଏତେ ଖରାପ ଦେଖିବାକୁ, କେହି ଜାଣି ପାରିଲେନି କେମିତି ? ? ?


-ଏତେ ମେକଅପ ନେଇଥିଲା କି କଣ.... ସମସ୍ତଙ୍କୁ ସୁନ୍ଦର ଲାଗିଲା, ଯେତେଜଣ ତାକୁ ଦେଖିବାକୁ ଯାଇଥିଲେ ! ! ! 


- ଧିରେ ଧିରେ ବିବାହର ଦ୍ଵିତୀୟ ଦିନ ଠାରୁ ବୋହୂ ପ୍ରତି ବ୍ୟବହାର ରୁକ୍ଷ ହେବାକୁ ଲାଗିଲା ଶାଶୁମା'ଙ୍କର । ତାଙ୍କୁ ଦେଖାଦେଖି ନଣନ୍ଦ ମାନେ ବି ଆରମ୍ଭ କରିଦେଲେ ଗୁଣ ବାଛିବା । ବିଚରା ବୋହୂ ବୁଝି ପାରୁ ନ ଥାଏ ଏମାନଙ୍କ ଦୁର୍ବ୍ୟବହାରର କାରଣ ? ? ?


-ବାପା ଜଣେ ସାଧାରଣ କର୍ମଚାରୀ । ମା' ତେଣେ ଆଜୀବନ ରୋଗଗ୍ରସ୍ତ ଶଯ୍ୟ।ଶାୟୀ । ପୁଅ କହିଲେ ବି ସେଇ ଏକା..... ଝିଅ କହିଲେ ବି ସେଇ..... କାରଣ ସେମାନଙ୍କ କୋଳକୁ ପ୍ରଥମେ ସେ ହିଁ ଆସିଛି ! ! ନିଜର ଯଥାସାଧ୍ୟ ଖର୍ଚ୍ଚ କରି ବାପା କନ୍ୟା ଦାନ କରିଛନ୍ତି ।


- ବରପକ୍ଷ କହିଛନ୍ତି.... ଜ୍ୱାଇଁ ତାଙ୍କର ମାସକୁ ଦୁଇ ଲକ୍ଷ ଦରମା ପାଉଛନ୍ତି, ମୁମ୍ବାଇ ରେ ଚାକିରୀ କରୁଛନ୍ତି । ବାପାଙ୍କର ପାଦ ଭୂଇଁରେ ଲାଗୁ ନ ଥାଏ । ଯାହା ହେଉ ମୋ ଝିଅର ଭାଗ୍ୟ ଯେ..... ସେ ଏମିତି ବରଟିଏ ପାଇଛି ।


- ବାହାଘର ଆଠଦିନ ଭିତରେ ଏକଥା ସ୍ପଷ୍ଟ ବୁଝି ଯାଇଛି ଝିଅ ଯେ ସେମାନେ ଠକି ଦେଇଛନ୍ତି । ବର ତାଙ୍କର ମାସକୁ ମାତ୍ର ତିରିଶିହଜାର ଟଙ୍କା ଦରମା ପାଇ କମ୍ପାନୀରେ ଚାକିରି କରିଛି । ତାଙ୍କର ଖର୍ଚ୍ଚ କରିବାର ଢଙ୍ଗ, ବ୍ୟବହାର, ଏସବୁରୁ ସ୍ପଷ୍ଟ ଜାଣି ହେଉଥିଲା ।


- ସେ କେତେ କଷ୍ଟ କରି ଚଳନ୍ତି ଆଉ ମା'ବାପା, ଭାଇଭଉଣୀର ପରିବାରକୁ ଚଳ।ନ୍ତି । ଶାଶୁ ମାଆ ଯେତେ ଯାହା କହିଲେ... କଣ ହେବ ସୁଧାଂଶୁ ନିଜ ସ୍ତ୍ରୀ କୁ ଭଲ ପାଉଥିଲା । ଝିଅଟି ତେଣୁ ଦୁଃଖୀ ନ ଥିଲା କାରଣ ସୁଧାଂଶୁର ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭଲ ପାଇବା ତାକୁ ମିଳି ସାରିଥିଲା । ସେ ସୁଧାଂଶୁ କୁ ନେଇ ଖୁସି ଥିଲା ।

               

- ମାତ୍ର ଖୁସି ସମସ୍ତଙ୍କ କପାଳରେ ଲେଖା ନ ଥାଏ । ଝିଅର ବାପା ତା'ର ଏ ମିଛକୁ ବରଦାସ୍ତ କରି ପାରିଲେନି । ଏ ପଟେ ସୁଧାଂଶୁର ମା'ବି ବୋହୂ କିଛି ନ ଆଣି ଆସିବା ଟାକୁ ହଜମ କରି ପାରୁନ ଥାନ୍ତି ।


- ଧିରେ ଧିରେ ସୁଧାଂଶୁ ଦ୍ୱାରା ବୋହୂର ସ୍ୱାଧୀନତା ଉପରେ ଆକ୍ରମଣ ଆରମ୍ଭ ହେଲା, ଉଭୟ ପରିବାର ମଧ୍ୟରେ ତିକ୍ତତା ବଢ଼ି ବଢ଼ି ଚାଲିଲା । ପ୍ରେମର ଡାଳରେ ନୂଆ କରି ବସା ବାନ୍ଧିଥିବା ସୁଧାଂଶୁ ଆଉ ବୋହୁଟି ସେହି ତିକ୍ତତା ରେ ଘାଣ୍ଟି ହୋଇ ଅଣନିଶ୍ୱାସୀ ହେଇଗଲେ । କେହି କାହା ମୁହଁ ଚାହିଁବାକୁ ପସନ୍ଦ କଲେ ନାହିଁ ।

        

- ଏହା ଭିତରେ ଦେବଦୂତ ସାଜି ସେମାନଙ୍କ ଜୀବନକୁ ପଶି ଆସିଛି ସେମାନଙ୍କର ପୁଅ ଲୈଲେସ । ବିଚରା ହତଭାଗ୍ୟ ଶିଶୁଟିଏ । ଜନ୍ମରୁ ସେ ନିର୍ଯ୍ୟାତିତ ।


- ଗୋଟିଏ ନିର୍ଯ୍ୟାତିତା ମା'ଠୁ ସେ ଆଉ କଣ ବା.... ସେ ପାଇ ପାରିଥାନ୍ତା ? ? ତଥାପି ସେ ହସେ, ଆଉ ତା'ହସର ଯାଦୁରେ ମା' ବି ହସିଦିଏ, ବାପା ସୁଧାଂଶୁ ବି ଟାଣି ହୋଇ ଆସନ୍ତି । 

    

 - ଶିଶୁର କୋମଳ ହସରେ ସବୁ ତିକ୍ତତାର ଅନ୍ତ ଘଟେ । ଦିନ ଦିନ ଧରି ଖାଇବାକୁ ନ ପାଇ ରାହା ଧରି କାନ୍ଦୁଥିବା ଶିଶୁଟି ପୁଣି ସବୁ ଠିକ୍ ଠାକ୍ ଅନୁଭବ କରେ। କେବଳ ଲୈଲେସର ସେଇ କୁନି କୁନି ଓଠରେ ଫୁଟି ଉଠୁ ଥିବା ଖିଏ ହସ ପାଇଁ ସବୁ ଖୁସି ଆଣିଦିଏ.....


Rate this content
Log in

Similar oriya story from Drama