Lalita Mohan Mishra

Drama Tragedy

0.8  

Lalita Mohan Mishra

Drama Tragedy

ଆତ୍ମାହୂତି

ଆତ୍ମାହୂତି

3 mins
263



       ଭିନ୍ନ ପରିବେଶ ପରିସ୍ଥିତି ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିଥାଏ ମନୁଷ୍ୟକୁ । ମଣିଷ ମନରେ ବେଳେ ବେଳେ ଦେଖାଦିଏ ଅଦ୍ଭୁତ ମାନସିକତା ଏଭଳି ପରିସ୍ଥିତିରେ ସେ ନିଜକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିପାରେ ନାହିଁ । ଭଲମନ୍ଦ ଭୁଲ୍ ଠିକ୍ ର ବିଚାର କରୁ କରୁ ଜୀବନ ପଳାଇଯାଏ । 


ମନୁଷ୍ଯ ଭାବ ପ୍ରବଣତାରେ ଯେଉଁ ସମ୍ପର୍କ ସୃଷ୍ଟି କରିଥାଏ ସେଥିରେ ତାର ପରିବାର ଖିନଭିନ୍ ହୋଇଯାଏ ଓ ସୁନାର ସଂସାର ଭାଙ୍ଗି ଚୁରମାର ହୋଇଯାଏ ।


 ଗାଁ ଟି ଯାକର ଲୋକ ନରହରି ଦୁଆରେ ଜମା । କଥା କିଛି ବୁଝି ହେଉ ନ ଥାଏ । ଭିଡ ଭିତରେ କିଏ କେତେ ପ୍ରକାର କଥା କହୁଥାନ୍ତି । କିଏ କହୁଥାଏ ସମାଜରୁ କଳଙ୍କ ଗଲା ତ କିଏ କହୁଥାଏ ମଲ ତ ମଲ ଏମିତି ମରିବାକୁ ଥିଲା ? ? ?


କିଛି ସମୟ ପରେ ନରହରି ଦୁଆରେ ପୋଲିସ ଗାଡି ଲାଗିଗଲା । ପୋଲିସ ଇନଭେଷ୍ଟିକେସନରେ ଲାଗି ପଡିଲା । ଶବ ଦୁଇଟିକୁ ପଙ୍ଖାରୁ ତଳକୁ ଓହ୍ଲେଇ ପରୀକ୍ଷା ନିରୀକ୍ଷା ପଚରା ଉଚରା ଚାଲିଲା ।


ମୁଁ ଦିନକ ପାଇଁ ଗାଁ କୁ ଆସିଥାଏ । କାହାର କଥାକୁ କାହାର କଥା ମେଳ ଖାଉ ନ ଥାଏ । ରହସ୍ୟ ବଢି ବଢି ଚାଲିଥାଏ । କିଏ କେତେ ପ୍ରକାରର କଥା କହୁଥାନ୍ତି । ଶେଷରେ ମୋର ସାଙ୍ଗ ଟୁନାକୁ ପଚାରିଲି ସେ ସବୁ କଥା ବିସ୍ତୃତ ଭାବରେ ବର୍ଣ୍ଣନା କଲା.....।


କଥା କଣ କି...... ନରହରିର ସ୍ତ୍ରୀ କସ୍ତୁରୀ ପଡିଶାଘର ଅଗାଧୁ ସାର୍ ଙ୍କ ପୁଅ ବିଚିତ୍ରା ସହିତ ଅବୈଧ ପ୍ରେମ ସମ୍ପର୍କ ରଖିଥିଲା । ଏ କଥାଟା ଗାଁ ର ଲୋକେ ଧିରେ ଧିରେ ଜାଣିଗଲେ । ନରହରି ତ ଭୁବନେଶ୍ବରରେ ରହେ ଶନି ଓ ରବିବାରେ ଗାଁ କୁ ଆସେ। ତାର ପୁଅ ଓ ସ୍ତ୍ରୀ କସ୍ତୁରୀ ଗାଁ ରେ ରୁହନ୍ତି ।


ଏହାର ସୁଯୋଗ ନେଇ ବିଚିତ୍ରା ଭାଉଜ ଭାଉଜ ଡାକି ଭାଉଜଙ୍କ ସାଥିରେ ସମ୍ପର୍କ ରଖିଲା ଏବଂ ଦିଅର ଭାଉଜ ସମ୍ପର୍କ ଧିରେ ଧିରେ ନିବିଡ ହେବାରେ ଲାଗିଲା ତା ପରେ ସୃଷ୍ଟି ହେଲା ପ୍ରେମ । 


ଏ କଥାଟା ଗାଁ ଲୋକ ହଜମ କରି ପାରିଲେ ନାହିଁ । ନରହରିକୁ ଏବଂ ବିଚିତ୍ରାର ବାପା ଅଗାଧୁ ସାର୍ ଙ୍କୁ ଜଣାଇଦେଲେ । ପ୍ରେମରେ ଥରେ ଯିଏ ପଡିଛି ସେ ଏତେ ଶୀଘ୍ର ଭୁଲି ପାରିବ ନାହିଁ ।


ଦୁହେଁ ଦୁହିଁଙ୍କୁ ଲୁଚାଇ ଛପା ହ୍ବାଟସପ୍ ମେସେଜ ଏବଂ ରାତିରେ ଯିବା ଆସିବା ଚାଲିଲା । ନରହରି ସ୍ତ୍ରୀ କୁ ସନ୍ଦେହ କଲା ପଚାରିଲା କିନ୍ତୁ ସଠିକ ଉତ୍ତର ପାଇ ପାରିଲା ନାହିଁ । ଅଗାଧୁ ସାର୍ ଙ୍କୁ ଲୋକେ ଜଣାଇଲେ । ହେଲେ ସେ କ'ଣ କରିବେ ପୁଅ ଛୋଟ ହୋଇଛି ଯେ ଆକଟ କରିବେ ? 


ପଅରଦିନ ନରହରି ଗାଁ କୁ ଆସିଥିଲା । ସ୍ତ୍ରୀ ର ସତୀତ୍ବ ପରୀକ୍ଷା କରିବା ପାଇଁ ମୋର ସାଙ୍ଗ ସାଥୀଙ୍କ ସହିତ ଗୋଟିଏ ଭୋଜି ଅଛି । ସକାଳୁ ଆସିବି କହି ବାହାରେ ଲୁଚି ରହିଲା ।


ସ୍ବାମୀ ପଳାଇ ଯିବା ପରେ ଭାଉଜ କସ୍ତୁରୀ ଦିଅର ବିଚିତ୍ରାକୁ ଭାଇ ନାହାଁନ୍ତି ବୋଲି ଫୋନ୍ କରି ଡିକିଛନ୍ତି ଏବଂ ବିଚିତ୍ରା ମଧ୍ୟ ଆସିଛି । ଏ ସବୁ ଦୃଶ୍ୟ ଲୁଚିକରି ନରହରି ଦେଖୁଥିଲା ।


ବିଚିତ୍ରା ଓ କସ୍ତୁରୀର ପ୍ରେମ ଚାଲିଥିଲା ବେଳେ ନରହରି ବାହାର ପଟୁ କବାଟ ଦେଇ ଦେଇଛି ଏବଂ ଗାଁ ଲୋକଙ୍କୁ ଡାକିଛି ।


ଗାଁ ଲୋକ ଆସିବାର ପାଟି ତୁଣ୍ଡ ଶୁଣି କ'ଣ କରିବେ କ'ଣ ନ କରିବେ... ଏହା ଭାବି ଦୁଇ ଜଣ ଯାକ ମୃତ୍ୟୁର ପନ୍ଥାକୁ ଆଦରି ଥିଲେ । ଦୁଇଜଣ ଯାକ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇ ପଙ୍ଖାରେ ଜୀବନ ହାରି ଦେଇଥିଲେ ।


ପରିବର୍ତ୍ତନଶୀଳ ଦୁନିଆରେ ମୃତ୍ୟୁକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରି କେହି ଜଗତରେ ସବୁଦିନ ପାଇଁ ଜୀବନ ଜୀଇଁବାର ଡିଣ୍ଡିମ ପିଟି ପାରିନାହିଁ । ଏ ଧରା ଥିବ, ହେଲେ; ଆମେ ନଥିବା । ଆମର ଆୟୁ ଅଳ୍ପ । ଆମ ଆଗରୁ ଅନେକ ଆସି ପୁଣି ଚାଲି ଯାଇଛନ୍ତି । କେତେ କେତେ ମୁନିଋଷି, ଜ୍ଞାନୀଗୁଣି, ରାଜା ମହାରାଜା, ନେତାମନ୍ତ୍ରୀ ମୃତ୍ୟୁ କୁ ଜୟ କରିପାରି ନାହାଁନ୍ତି । ଅନେକ ଦାର୍ଶନିକ, କବି ସାହିତ୍ୟିକ, ବୈଜ୍ଞାନିକ ଏ ଧରାରେ ଜନ୍ମ ନେଇ ଧରାକୁ ପବିତ୍ର କରି ଦେଇଛନ୍ତି, ଅନେକ ଉଦ୍ଭାବନ ଆବିଷ୍କାର କରି ଦେଇଛନ୍ତି, ଅନେକ ଅନେକ ବେଦ ଶାସ୍ତ୍ର ପୁରାଣ ଗ୍ରନ୍ଥ ଶ୍ଳୋକ ମହାମନ୍ତ୍ର ରଚନା କରି ଯାଇଛନ୍ତି । ହେଲେ; ମୃତ୍ୟୁ କୁ ଜିତିବାର କଳା, ମହାମନ୍ତ୍ରକୁ କେହି ଦାନବ ମାନବ ଅବା ଦେବତା ହାସଲ କରି ପାରି ନାହାଁନ୍ତି । ଜନ୍ମ ଲଭିଲା ମାତ୍ରକେ ମୃତ୍ୟୁ ପଛରେ ସେମାନେ ସମସ୍ତେ ଧାଇଁଛନ୍ତି, ନଚେତ୍; ମୃତ୍ୟୁ ସେମାନଙ୍କ ପଛରେ ଧାଇଁଛି । ଏହା ହିଁ ଧ୍ରୁବ ସତ୍ଯ ।


ଧରାରେ ମୃତ୍ୟୁ ହିଁ ଧ୍ରୁବ ସତ୍ଯ । ମୃତ୍ୟୁ ବାଟର ସମସ୍ତେ ବାଟୋଇ । ଜନ୍ମ ନେଲେ ମୃତ୍ୟୁ ହେବ, ଏହା ବିଧିର ନିୟମ । ସ୍ବୟଂ ଭଗବାନ୍ ମଧ୍ୟ ମୃତ୍ୟୁ ଲୋକରେ ଅବତାର ନେଇ ଜୀବିତାବସ୍ଥାରେ ସ୍ବର୍ଗାରୋହଣ କରି ପାରି ନାହାଁନ୍ତି । ପଞ୍ଚଭୂତକୁ ଆୟତ କରି ମୃତ୍ୟୁ ଉପରେ ବିଜୟ ପାଇବା କ'ଣ ଏତେ ସହଜ କଥା ? ଏ ମୃତ୍ୟୁ ହେଉଛି ମହାକାଳ । ଆଉ ଏ ମହାକାଳ ହେଉଛି ସମୟ । ଯେ, ସମୟକୁ ଜିତିଯିବ ସେ ନିଶ୍ଚିତ ମୃତ୍ୟୁ କୁ ବିଜୟ ପ୍ରାପ୍ତ ହେବ । ଧରାରେ ଜନ୍ମ ଲଭି ଦେବତାଗଣ ସମୟକୁ ଜିତିବାର ଦୁଃସାହସ କରି ପାରି ନାହାଁନ୍ତି ଆଉ ଆମେ ତ ଛାର ମାନବ । ସମୟକୁ ଜିତିବାର ପ୍ରଚେଷ୍ଟା ଚିନ୍ତା ଆମ ଭାବନା ବାହାରେ, ଯାହା ହାସ୍ୟାସ୍ପଦ ।


ମୃତ୍ୟୁକୁ ଜିତି ପାରିବା ନାହିଁ ବୋଲି ଏଭଳି ସମ୍ପର୍କ ରଖି ଲୋକ ଲଜ୍ଜାକୁ ଭୟ କରି ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରି ମୃତ୍ୟୁ ଆଦରିବାର ଠିକ୍ ନୁହେଁ । ଏହା ଆମର କ୍ଷୁଦ୍ର ମାନସିକତା ଏବଂ ଭାବ ପ୍ରବଣତାର ପରିଣତି ।


ମନୁଷ୍ଯ ମୃତ୍ୟୁକୁ ଭୟ କରେ କିନ୍ତୁ ବେଳେ ବେଳେ ମୃତ୍ଯୁ ତ ପାଇଁ ବିକଳ୍ପ ହୋଇପଡେ । ସଂସାରକୁ ଆସିଛେ ମାନେ ଦିନେ ନା ଦିନେ ନିଶ୍ଚିତ ଯିବା କିନ୍ତୁ ସମାଜକୁ କିଛି ନୂତନତ୍ବ ଦେଖେଇ କରିଯିବା ତାର ଅର୍ଥ ନୁହେଁ ବିଚିତ୍ରା କସ୍ତୁରୀ ଭଳି ଭାବପ୍ରବଣତାରେ ତୃତୀୟ ପନ୍ଥା ଆଦରିବା....


Rate this content
Log in

Similar oriya story from Drama