Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dr Subas Chandra Rout

Classics Others

3  

Dr Subas Chandra Rout

Classics Others

ସଂସାର

ସଂସାର

1 min
208


ମୁଖ ନିସୃତଃ କବିତା – ସନ୍ଥ କବୀର ଦାସ

ଅନୁବାଦ – ଡଃ ସୁବାସ ଚନ୍ଦ୍ର ରାଉତ


ଏହି ଆମର ପ୍ରିୟ ସଂସାରଯେମିତି ସେମାଳ ଫୁଲ

ଦଶ ଦିନର ବ୍ୟବହାରର ମିଥ୍ୟା ରଙ୍ଗରେ ନ ଭୁଲ ।

କଜ୍ଜ୍ୱଳ ବୋଳା କୋଠରୀ ସମଆମର ଏହି ଦୁନିଆ,

ଅଭିନନ୍ଦନ ସେହି ସାଧୁଙ୍କୁହୁଏନି ଯିଏ କାଳିଆ ।

ମୋର ତୋରର ଡୋରରେ ବନ୍ଧାବଳି ନିମନ୍ତେ ସଂସାର

ଆତ୍ମୀୟ ଭାବ ପୀଡ଼ା କାରଣଜଳୁଥାଏ ବାରମ୍ବାର ।

ସାଧୁଙ୍କ ପୂଜା ଯେ ଘରେ ନାହିଁଠାକୁରଙ୍କ ସେବା ନାହିଁ

ସେହି ଘରଟି ମଶାଣି ସମଭୂତ ବସା କରେ ତହିଁ ।

ଦେହ ଧରିଲେ ଦଣ୍ଡ ହିଁ ମିଳେସମସ୍ତଙ୍କୁ ପ୍ରାପ୍ତ ହୁଏ,

ଜ୍ଞାନୀ ଭୋଗନ୍ତି ଜ୍ଞାନ ସକାଶେମୂର୍ଖ କାନ୍ଦ ପ୍ରାପ୍ତ ହୁଏ ।

ସାଧୁଙ୍କ ମନ ସଂଯୋଗ ହୀନଗୃହସ୍ଥ ଚିତ୍ତ ଉଦାର,

ତ୍ୟାଗ କରିଲେ ଏ ସବୁ ଗୁଣକ୍ଷତି ହୁଏ ଗୁରୁତର ।

ଯେମିତି ଖାଦ୍ୟ ତୁମେ ଖାଇବସେମିତି ମାନସ ହେବ

ଯେମିତି ପାନୀୟ ତୁମେ ପିଇବକଥା ସେମିତି କହିବ ।

ପୁତ୍ରର ପ୍ରିୟ ପିତାର କୋଳବିପଦେ ଯାଏ ସେ ଧାଇଁ

ମିଠେଇ ଏକ ହାତରେ ଦେଇସ୍ୱୟଂ ଲୁକ୍କାୟିତ ହୋଇ ।

ତୁମେ ଭାବୁଛ ଏ ଛାର ଗୀତକିନ୍ତୁ ଏ ବ୍ରହ୍ମ ବିଚାର,

କହି କେବଳ ବୁଝଉ ଅଛିଏହା ଆତ୍ମ ଜ୍ଞାନ ସାର ।

 କହି ଯାଉଛି କହିବି ମଧ୍ୟବଜେଇ ବଜେଇ ଢୋଲ,

ଶ୍ୱାସ ତୋହର ଖାଲି ଯାଉଛିତିନି ଲୋକରେ ଅମୁଲ । 


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics