ସମ୍ପର୍କେ ହୋଇଛେ ବନ୍ଧା
ସମ୍ପର୍କେ ହୋଇଛେ ବନ୍ଧା
ସମାଜ ସୃଷ୍ଠ, ବ୍ୟକ୍ତି, ପରିବାର ଗୋଷ୍ଠୀ
ସମୁହକୁ ନେଇ
ମଣିଷ ମଣିଷ ଭିତରେ ସମ୍ପର୍କ, ଏକତା
ସୂତାରେ ଗୁନ୍ଥା ଥାଇ ।
ଜୀବନ ଭିତରେ, ଅନେକ ସମ୍ପର୍କରେ
ଆମେ ହୋଇଛେ ବନ୍ଧା
ଦୁଃଖ ଓ ସୁଖକୁ ବାଣ୍ଟିଲେ ପାଇବା ଚିର
ନୂତନତ୍ୱର ମଧୁଛନ୍ଦା ।
ଯୁଗେ ଯୁଗେ ଲୋଭ ,ଅହମିକା, ସ୍ୱାର୍ଥ ରହି
ଥିଲା, ଅଛି ଓ ରହିବ
ସମ୍ପର୍କର ମାନେ ବୁଝିଥିବା ମଣିଷ ସମ୍ପର୍କ
ତାକୁ କଅଣ କାଟି ପାରିବ।
ପ୍ରାଣ ଅଛି ମଣିଷର, ସେ କେବେ ନୁହେଁ ତ
ଏକ ନିର୍ଜୀବ କାଠଟିଏ
ସ୍ୱାର୍ଥ ହାସଲ ଚିନ୍ତା କେବଳ ଥିଲେ ସମ୍ପର୍କେ
ଆବେଗେ ମନ ଝୁରି ହେଉଥାଏ ।
ଅସୂୟା, ହିଂସା ଓ କାତର ନିଜ ମନୁ ଦୂର କରି
ସତ୍ୟ ପଥରେ ଯିଏ ଧାଏଁ
ସ୍ୱାର୍ଥହୀନ ତାର ଵିଵେକୀ ହୃଦୟ, ଅନ୍ୟର ଆତ୍ମାକୁ
ଜିଣି ସଂସାରେ ଯଶ ଲଭିଥାଏ ।
ପୁଂଜିବାଦକୁ ରକ୍ଷା କରିବାକୁ ଶିକ୍ଷା ମିଳୁଛି ସମ୍ପର୍କ
ମୂଲ୍ୟହୀନ ଓ ଅର୍ଥହୀନ
ପେଟ୍ରୋଲ ସାଧନକୁ ଦଖଲ କରିବାକୁ ଆଜି ଯୁଦ୍ଧ
ସୃଷ୍ଟି କରନ୍ତି ପୁଂଜିବାଦୀ ରାକ୍ଷାସଗଣ ।