Debjani Sathua

Classics Inspirational

3.9  

Debjani Sathua

Classics Inspirational

ସମାନ ଶିକ୍ଷା

ସମାନ ଶିକ୍ଷା

1 min
210


ପକ୍ଷପାତିତା କାହିଁକି ଏ ସମାଜର ?..

   ଗଢି ତ ନଥିଲା ବିହି ଏ ସଂସାର ,

ତରାଜୁୁରେ ତଉଲି ଉଚ୍ଚ ନିଚ୍ଚର ?..


ଭିନ୍ନ ତା କାହିଁକି ପାଳନର ମାନଦଣ୍ଡ 

        ପୁତ୍ର ଆଉ କନ୍ୟାର ?...


ସଂସାର ଚଳଣି, ରୀତିନୀତିର ,

  କିମ୍ପାଇ ମିିିଳେ କନ୍ୟାକୁ ଶିକ୍ଷା ବାଧ୍ୟତାର ?.. ,


ପଢାଯାଏ ପାଠ ପୁଣି ତାକୁ 

   ଶାଳିନତା, ସଂଯମତା ଓ ଧୈର୍ଯ୍ୟର।


ଶିିିଷ୍ଠତା ଆଚରିିିବା କାର୍ଯ୍ୟ 

      କ'ଣ ଖାଲି  ଝିଅ ଆଉ ବୋହୁର ? ..


ସମାନ ନୁୁହେଁ କାହିଁ ସେମିତି 

      କର୍ତ୍ତବ୍ୟ  ପୁୁଅର କି ଜୋଇଁର?..


ନ ଦେଇ ସୁଶିିକ୍ଷା ପୁୁତ୍ରକୁ

     ଦେଉନୁୁ କି ପ୍ରଶ୍ରୟ 

         ବ୍ୟଭିଚାର ଓ ଅନ୍ୟାୟକୁ ? ...


ଯେଣୁ ମଣେ ଅସୁୁରକ୍ଷିତ 

        ମା' ଜନ୍ମିବାକୁ କନ୍ୟା ଶିଶୁଟିିିିକୁ ।


ନ ପାରିବା ଯଦି ପାଳି 

       ସୁସଂସ୍କାର ଦେଇ ନିଜ ପୁତ୍ରଟିକୁ ; ..


ଦମନ କରି କି ପାରିବା 

       କୁଶିିକ୍ଷା ସୃଷ୍ଟ ନର ରାକ୍ଷସ ଗୁଡିକୁ?..


କେତେ ବା ନିର୍ଭୟାର ନ୍ୟାୟ ରେ

      ମାତାଗଣ ଭୁଲାଇବେ ପୁତ୍ର ଶୋକକୁ ?.


ସତ୍ ଶିକ୍ଷାରେ ଗଢିବା ନୁହେଁ କି

      ଉଚିତ ସନ୍ତାନର ବାଲ୍ୟ ଜୀବନକୁ ?


ଏ  ଦେଶ ଚାଲେ ମିିଛ ଦ୍ୱାହି ଦେଇ ...


   "  ଉନ୍ନତି ପଥେ ଗଲେଣି ଆଗେଇ 

       ପୁଅ ଝିଅ କାନ୍ଧକୁ କାନ୍ଧ ମିଳାଇ "


ଭ୍ରଷ୍ଟ ମାନସିିିିକତା କିନ୍ତୁ ବଦଳି ତ ନାହିଁ ।


ଗର୍ବିତ ଭାରତୀୟ  ଦୂର ବିଦେଶରେ 

         ଯେଉଁ ପୂର୍ବ ସଂସ୍କୃତି ଆଧାରେ ;


ଗଲାଣି ଭୁଷୁଡି ସେ କାଳ ଐତିିିହ

      ଶଂକିତେ ଦୁହିତା ପିତାମାତା ଏ ଭୂମିରେ।


ଭୁୁଲି ଆଜି ନାରୀ ସମ୍ମାନ ରୀତି 

      କଳଂକିତ ଦେଶ ଏ 

          ଦୁଷ୍କର୍ମ ହତ୍ୟା ବର୍ଦ୍ଧିତ ମାତ୍ରାରେ ।


ଆସ ସୁୁୁଜନେ ନୂତନ ସମାଜ ଗଢିବା 

  ପାଳ ପୁତ୍ରକନ୍ୟାକୁ ସମାନ ଶିକ୍ଷା ସଂସ୍କାରେ,


     ସନ୍ତାନଙ୍କୁ ଆମ ଶିଖାଇ ଯିବା

ଉନ୍ନତି ର ପଥ ଏକ ଆଗାମୀ ଜନକୁ ଦେବା । 


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics