ଶୁଣ ବାରେ ପ୍ରାଣ ସଖା
ଶୁଣ ବାରେ ପ୍ରାଣ ସଖା
ଏମିତି ଜଳାଇ ମାରୁଅଛ କିଆଁ
ଚିନ୍ତା ଚେତନାରେ ଆସି ,
ଯେତେ ଚାହିଁଲେ ବି ଦେଉନାହଁ ଧରା
ହେ ମୋର ଅନ୍ତରବାସୀ ।
କେତେ ପରକାର କରମ କରୁଛି
ତୁମକୁ ତୋଷିବା ପାଇଁ ,
ଚାତକ ପରିକା ଚାହିଁ ରହୁଅଛି
କାଳେ ଆସିଯିବ ଧାଇଁ ।
ଭୁଲି ସାରିଛି ମୁଁ କେବେଠୁ ନିଜକୁ
ତୁମରି ଭାବରେ ପଡ଼ି ,
ତୁମ ମନ ନାଥ ଆଉ କା' ପାଖରେ
ଯାଇଅଛି କିବା ଜଡ଼ି ।
ମୁଁ ଏଠି ତୁମକୁ ଝୁରି ହେଉଅଛି
ଶୁଣ ବାରେ ପ୍ରାଣ ସଖା ,
ଅନୁରୋଧ ରଖି ଥରୁଟିଏ ଦେବ
ଦିଅ ଦୟାବହି ଦେଖା ।।
ବି. ନିରୁପମା
ମାମୁରିଆ, ଛେଣ୍ଡିପଦା,ଅନୁଗୋଳ ।