Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract

4  

Sarojini Mishra

Abstract

ଶ୍ରାବଣ ଆଗମେ ପୁନେଇ ପର୍ବ

ଶ୍ରାବଣ ଆଗମେ ପୁନେଇ ପର୍ବ

2 mins
321



ଶ୍ରାବଣ ଆଗମେ ହସଇ ଧରଣୀ

ହସଇ ଜୀବ ଜଗତ

ତୃଷିତ ପ୍ରାଣରେ ଜୀବନ ପଶଇ

ଜଳ ସମ୍ଭାର ଯେ ପ୍ରାପ୍ତ ।


ସବୁଜ ଶାଢୀରେ ଧରଣୀ ମଣ୍ଡିତ

ପୁଷ୍ପରାଜି ଙ୍କର ଶୋଭା

ନବ ନିରଦଙ୍କ ଆକାଶରେ ଭିଡ଼

ନାହିଁରେ ବିଦ୍ୟୁତ ଆଭା ।


ଶ୍ରାବଣ ଆଗମେ ଶୂନ୍ୟ ଗର୍ଭା ନଦୀ

ତଡିତ ଯେ ପୂର୍ଣ୍ଣଗର୍ଭା 

ମେଘମାଳା ଦେଖି ମୟୂରର ନୃତ୍ୟ

ଆହା କେଡ଼େ ମନଲୋଭା ।


ଶ୍ରାବଣ ଆଗମେ ଜଡରୁ ଚେତନ

ସଭିଏଁ ଆନନ୍ଦେ ଭୋଳ

ଶ୍ରାବଣ ଆଣଇ ମଙ୍ଗଳ ବାର୍ତ୍ତା ଯେ

ଦାନ କରିଯାଏ ଜଳ ।


ଶ୍ରାବଣ ଆଗମେ ପରବ ଆରମ୍ଭ

ଆମ ସଂସ୍କୃତି ଧାରାରେ

ମହାନ ସଂସ୍କୃତି ବିଭବ ଧାରାରେ

 ପୂଣ୍ୟ ଶ୍ରାବଣ ବୋଲାଏ ।


ପରବ ପୁନିଅଁ ଆମ ପରଂପରା

ଭାଇଚାରା କଥା କହେ

ଶ୍ରାବଣ ମାସର ପରବ ନିଆରା 

ଧରମ ମାସରେ ଯାଏ ।


ଦକ୍ଷିଣାୟନ ର ପୁଣ୍ୟ ଚେତନାରେ

ମାସ ହୁଏ ପୁଣ୍ୟମୟ

ଶିବ ଚେତନାର ବାସନା ଛୁଟଇ

ଜଳାଭିଷେକରେ ଶିବ |


କାଉଡ଼ିଆ ଙ୍କର ସ୍ତୋତ୍ର ମନ୍ତ୍ରେ ରାସ୍ତା

ହେଉଥାଏ ଶିବମୟ

ପୁଣ୍ୟ ଚେତନାର ବିକିରଣ ହୁଏ

ଜଗତ ଆଧାତ୍ମ ମୟ ।


ସୋମବାରେ ଭିଡ଼ ମହାଦେବ ପୀଠ

ଜଳାଭିଷେକର ମନ୍ତ୍ର

ଆକାଶ ବତାସେ ମୃଦୁ ଗୁଞ୍ଜରଣ

ମନ ହୋଇଯାଏ ଶାନ୍ତ।


ଶ୍ରାବଣ ଆସଇ ଅମାବାସ୍ୟା ପୁଣି

ପ୍ରଭୁଙ୍କର ଚିତା ଲାଗି

ଚିତଉ ପିଠାର ବାସ ଚହଟଇ

ଘରେ ହୁଏ ପୂଜା ଲାଗି ।


ଗେଣ୍ଡା କୋଚିଆଙ୍କୁ ଚିତୋଉ ଦେଇ ସେ

ଚାଷ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଯେ ବ୍ୟସ୍ତ

ଜୀବ ଦୟା କଥା ଶିଖାଏ ସଂସ୍କୃତି

ଅଦ୍ଭୁତ ଆମ ପରବ ।


ଝୁଲଣ ଆରମ୍ଭ ହୁଅଇ ମନ୍ଦିରେ

ପ୍ରଭୁ ଦୋଳାରେ ଝୁଲନ୍ତି

ଅପୂର୍ବ ସେ ଦୃଶ୍ୟ କେଡେ ମନୋହର

ରାଧା ମାଧବଙ୍କ କାନ୍ତି ।


ଜାଗ୍ରତ ଗୌରୀ ପଞ୍ଚମୀର ପୂଜା

ଶ୍ରାବଣ ଯେ ନେଇ ଆସେ

ପୁନେଇ ପରବ ସମ୍ଭାରେ ଶ୍ରାବଣ

ରୁଦ୍ଧିମନ୍ତ ହୋଇ ଥାଏ ।


ଦକ୍ଷିଣାୟନ ର ଦକ୍ଷିଣା ସଂକ୍ରାନ୍ତି

ପରବ ବାରତା ଆଣେ

କବାଟରେ ଚିତା କେଡେ ମନଲୋଭା

ଶ୍ରୀଲକ୍ଷ୍ମୀ ଫେରନ୍ତି ଘରେ ।


ଲକ୍ଷ୍ମୀ ଙ୍କ ପୂଜାକୁ ସାଙ୍ଗରେ ଆଣି ଯେ

ଶ୍ରାବଣ ଆସେ ଧରାକୁ

ଶ୍ରୀ ମୟ ହୁଅଇ ଏଇ ଜଗତ ଟା

ଆନନ୍ଦ ଦିଏ ଜୀବକୁ ।


ଶ୍ରାବଣ ପୂର୍ଣ୍ଣିମା ଅତି ଯେ ପବିତ୍ର

ବଳଦେବଙ୍କର ଜନ୍ମ

ହଳ ଲଙ୍ଗଳକୁ ପୂଜା କରି ଚାଷୀ

ଚାଷରେ ଦିଅଇ ମନ ।


ଶ୍ରୀମନ୍ଦିରେ ପୁଣି ଗେହ୍ଲେଇ ସୁଭଦ୍ରା

ଭାଇଙ୍କୁ ବାନ୍ଧଇ ରାକ୍ଷୀ

ରାକ୍ଷୀ ରୀତି ନୀତି ମନ୍ଦିରେ ହୁଅଇ

ଭାଇ ଭଉଣୀ ଙ୍କ ସାକ୍ଷୀ ।


ରାକ୍ଷୀ ପୂର୍ଣ୍ଣିମା ଯେ ଭାଇ ଭଗ୍ନୀ ପ୍ରୀତି

ବାର୍ତ୍ତାର କଥାଟି କହେ

ରାଗ ରୋଷ ଭୁଲି ଭାଇ ହାତେ ରାକ୍ଷୀ

ଭଉଣୀ ଯେ ବାନ୍ଧିଦିଏ ।


ରାକ୍ଷୀ କହିଦିଏ ସୂତା ନୁହେଁ ସିଏ

ଅତୁଟ ବନ୍ଧନ ସେତୁ

ଭାଇ ର କର୍ତ୍ତବ୍ଯ ଭଉଣୀର ସ୍ନେହ

କଥା କହି ଦିଏ ହେତୁ ।


ଶ୍ରାବଣ ଆଗମେ ହସି ଉଠେ ଧରା

ହସଇ ଗାଁ ସହର

ପର୍ବ ପର୍ବାଣୀର ସମ୍ଭାରେ ଏ ମାସ

ହୋଇ ଉଠେ ପ୍ରୀତି ମୟ ।


 



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract