Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pranati prabha Rout

Romance Classics

4.9  

Pranati prabha Rout

Romance Classics

ଶୀତ ଆଗମନେ

ଶୀତ ଆଗମନେ

1 min
558


ଶିଶିର ପଖଳା ଦୁର୍ବାଦଳ ଦେହେ

ଶିହରୀଶିହରୀ ଆସଇ ଶୀତ

ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧନା କରେ ସରାଗେ ପ୍ରକୃତି

ଶୁଭ୍ର କୁହୁଡି ଚାଦର ସହିତ ।


କିଆକେତକୀରେ ମହମହ ବାସ

ବାଡ଼ି ବଗିଚାରେ ଭରା ପ୍ରାଚୁର୍ଯ୍ୟ

ଶସ୍ୟ ଦେଖି ଚାଷୀ ଖୁସିର ଜୁଆର

ଅଭାବୀ ଆଖିରେ ସ୍ବପ୍ନ ଭାସ୍କର୍ଯ୍ୟ ।


ଗୃହିଣୀ ରାଣୀ ତା' ଘର ଅଙ୍ଗନରେ 

ଆଙ୍କି ଲକ୍ଷ୍ମୀ ଝୋଟି କୁଢାଏ ମାଣ

ମାତା ତୃପ୍ତେ ଧନଧାନ୍ୟ ଗୋପଲକ୍ଷ୍ମୀ

ବିଶ୍ୱାସରେ କରଇ ନିବେଦନ ।


ଶାନ୍ତକାନ୍ତ ଶିକ୍ତ ଘୁମନ୍ତ ଦିଗନ୍ତ

ଅଳସ ଭାଙ୍ଗଇ କଅଁଳ ସୂର୍ଯ୍ୟେ

ଦୂର ଦେଉଳରୁ ବେଦ ଶଙ୍ଖଧ୍ୱନୀ

ମଧୁର ମୂର୍ଚ୍ଛନା ପରାଣ ହଜେ ।


ଥୁରୁଥୁରୁ ଶୀତେ ଗ୍ରାମ୍ୟବଧୂଟିଏ

ଉଷାସ୍ନାନୁ ଫେରଇ ଥିରିଥିରି

ଭୁରୁଭୁରୁ ବାସେ ମକର ଚାଉଳ

ଧନୁମୁଆଁ ହସଇ କିରିକିରି ।


ବର୍ତ୍ତିବା ନିମନ୍ତେ ଶୀତ ପ୍ରାଦୁର୍ଭାବୁ

ଉହ୍ନେଇ ଜାଳି ଗରିବୀ ଆଉଜେ

ଓଠ ଆଣ୍ଠୁ ଜାକି କର୍ମକୁ ଆଦରି

ଅଗ୍ନି ଧୂଆଁଧାରେ ଆଶ୍ରୟ ଖୋଜେ ।


ଧୁମ୍ର ଧବଳିଆ ବହଳ କୁହୁଡି

ପ୍ରହେଳିକା ରଚେ ଯାତାୟତରେ

ଘଟାଏ କେତେ ଘଟଣା ଦୁର୍ଘଟଣା

ଦୁରଯାତ୍ରୀ ବିଚରା ବିଭ୍ରାନ୍ତରେ ।


ହଳଦୀ ଗୁରୁଗୁରୁ ସୋରିଷ କ୍ଷେତ

ମାଦକତା ଆଣେ ପ୍ରକୃତି କୋଳେ

କ୍ଷେତ,ଖଳାବାଡ଼ି ଧା6ନ୍ୟ ବିମଣ୍ଡିତା

ଶ୍ରୀମଣ୍ଡିତା ହୁଏ ସ୍ବର୍ଣ୍ଣ ଶ୍ୟାମଳେ ।


ମଧ୍ୟାହ୍ନର ବେଳ ଖରାଛାଇ ଖେଳ

ଚପଳ ନିର୍ଣ୍ଣୟ ହୁଏନା ନେଇ

ଛାଇଠାକୁ ଗଲେ ଲାଗେ ଶୀତଶୀତ

ଖରା ପୁହାଇଲେ ଦେହ କାଟଇ ।


ସାୟାହ୍ନର ଶୋଭା ପଲ୍ଲୀଭୂଇଁ ଆଭା

କହିଲେ ନସରେ ପିୟୁଷଝରା

ଗୋଧୂଳି ଲଗନ ଉନ୍ମାଦିନୀ ଜହ୍ନ

ନିଆରା ଭୋଗ୍ୟ ସେ ଶୋଭା ପସରା ।


ତାରଫୁଲ ସଜ୍ଜିତ କୃଷ୍ଣ ରଜନୀ

ରସୋବନ୍ତ କରେ କବିର ପ୍ରାଣ

ଗଭୀର ନିବିଡ଼ ପାହାନ୍ତିଆ ଜାଡ

ପରାଭୂତ କନ୍ଥାକମ୍ବଳ ଟାଣ ।


ଯାବତ୍ୟ ଖାଦ୍ୟ ରୁଚିପୂର୍ଣ୍ଣ ଏ' ଦିନେ 

ସୁସ୍ୱାଦୁ ଲାଗଇ ଅନ୍ନବ୍ୟଞ୍ଜନ 

ବଣଭୋଜି ପ୍ରକୃତି ପରିଭ୍ରମଣ

ନୈସର୍ଗିକ ଶୋଭା ହରଇ ମନ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Romance