Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ରାକ୍ଷୀ

ରାକ୍ଷୀ

1 min
345



ଶ୍ରାବଣ ମାସର ରାକ୍ଷୀ ପୂର୍ଣ୍ଣିମାରେ

     ରାକ୍ଷୀ ବନ୍ଧାଯାଇ ଥାଏ

କେତେ ଆଗ୍ରହରେ ଭାଇଟି ଭଉଣୀ

     ପଥ ଚାହିଁ ରହି ଥାଏ ।


ବରଷକୁ ଥରେ ଆସେ ଏଇ ଦିନ

    ଲାଗେ ମନେ କେତେ ଖୁସି

ଭାଇର ହାତରେ ଭଉଣୀଟି ତାର

    ରାକ୍ଷୀ ବାନ୍ଧେ ହସି ହସି ।


ରକ୍ଷା ବନ୍ଧନ ଯେ କହନ୍ତି ଏହାକୁ

    ପବିତ୍ର ଅଟେ ଏ ରାକ୍ଷୀ 

ଭାଇ ଭଉଣୀଙ୍କ ପବିତ୍ର ସମ୍ପର୍କେ

    ଏଇ ରାକ୍ଷୀ ରହେ ସାକ୍ଷୀ ।


ବଳଭଦ୍ର ଜନ୍ମ ଏ ରାକ୍ଷୀ ପୂର୍ଣ୍ଣିମା 

    ଗୋରୁଙ୍କୁ ରାକ୍ଷୀ ବାନ୍ଧନ୍ତି 

ଶ୍ରଦ୍ଧା ଭକତିରେ ପୂଜା କରା ଯାଇ

     ପିଠା ଖୁଆଇ ଦିଅନ୍ତି । 


ଏ ରାକ୍ଷୀ ପାଖରେ ଛୋଟ ବଡ

    ଧନୀ ଗରିବର ଭେଦ ନାହିଁ 

ଭାଇର ହାତରେ ଭଉଣୀର ରାକ୍ଷୀ

   କି ସୁନ୍ଦରୀ ଦିଶେ ରହି ।


ନିଜ ପର କିଛି ନାହିଁ ଭେଦଭାବ 

    ମାନେ ଯାହାକୁ ହୃଦୟ

ତାହାରି ହାତରେ ବାନ୍ଧି ଦିଏ ରାକ୍ଷୀ

    ମନରେ ନ ରଖି ଭୟ ।


ଏଇ ରାକ୍ଷୀ ପାଇଁ ଭାଇଟି ତାହାର

    ଭଉଣୀକୁ ଭଲ ପାଏ

ବିପଦେ ଆପଦେ ସାଥି ହେବା ପାଇଁ 

     ରାକ୍ଷୀ ବାନ୍ଧି କଥା ଦିଏ ।


ହେଲେ ଆଜିକାଲି ଏ ରାକ୍ଷୀ ବାନ୍ଧିବା

      ପାଲଟୁଛି ପ୍ରହସନ

ଟଙ୍କା ପାଇଁ କେତେ ଧର୍ମ ଭାଇ କରି

    କରନ୍ତି ରାକ୍ଷୀ ବନ୍ଧନ ।


ଶେଷରେ ସେମାନେ ପ୍ରେମର ଜାଲରେ

    ଏମିତି ଫସେଇ ଦ୍ୟନ୍ତି 

କହି ବି ହୁଏନି କେତେବେଳେ କିଏ 

    ତା ସାଥେ ପଳେଇ ଯାନ୍ତି ।


ଭରସା ଏଇଠି କରିବ କାହାକୁ

    ବିଶ୍ବାସେ ଭରନ୍ତି ବିଷ

ଭାଇ ଭଉଣୀକ ପବିତ୍ର ସମ୍ପର୍କ 

   ହେଇ ଯାଉଛି କଳୁଷ ।


ମନେ ପଡେ ଆଜି ଆକବର ଶାସନେ

    ଜଣେ ହିନ୍ଦୁ ନାରୀ ଥିଲେ

ଆକବର ହାତରେ ରାକ୍ଷୀ ବାନ୍ଧି ଦେଇ

   ଭାଇ ଉଚ୍ଚାରଣ କଲେ ।


ମୋଗଲ ସମ୍ରାଟ ସେଇ ଆକବର

   ଭଉଣୀ ମର୍ଯ୍ୟାଦା ରଖି

ରଣ କ୍ଷେତ୍ରେ ଯାଇ ପ୍ରବେଶ ହୋଇଲେ

   ରାକ୍ଷୀ ରହି ଥିଲା ସାକ୍ଷୀ ।


ସୂତା ଖିଅ ଟିଏ ପବିତ୍ର ମନରେ 

    ଯେବେ ହାତେ ବାନ୍ଧି ଦିଏ

ତାର ମୂଲ ଏଇ ଦୁନିଆରେ ଆଉ 

    ଦେଇ ପାରି ଥାଏ କିଏ ?


ଭାଇ ଭଉଣୀର ଛାଇ ହେଇ ରହି 

   ଦିଅଇ ତାକୁ ସୁରକ୍ଷା 

ଜୀବନରେ ତାର ସାହାରା ପାଲଟି 

    ବିପଦୁ କରଇ ରକ୍ଷା ।


ଏଇ ରାକ୍ଷୀ ଅଟେ ପବିତ୍ର ବନ୍ଧନ

    ନା ଭୁଲି ପାରେ କିଏ 

ଓଡିଆ ସଂସ୍କୃତି ହିନ୍ଦୁ ପରମ୍ପରା 

   ଏଇ ରାକ୍ଷୀ ହେଇ ଥାଏ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract