Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Birakishore Nayak

Tragedy

4.5  

Birakishore Nayak

Tragedy

ପ୍ରେମ ଓ ଛଳନା

ପ୍ରେମ ଓ ଛଳନା

1 min
361


ପ୍ରେମ ନୁହେଁ କେବେ ସ୍ୱାର୍ଥ ପ୍ରଣୋଦିତ

      ଅନାବିଳ ତାର ରୂପ,

ଯେଉଁଠି ଛଳନା ବାସ କରିଥାଏ

     ପ୍ରେମ ନୁହେଁ ସିଏ ପାପ |


ଦେହର ଲାଳସା ପାଇଁ ପ୍ରୟୋଜିତ

      କାର୍ଯ୍ୟ ନୁହେଁ କେବେ ପ୍ରେମ,

ଥାଏ ଯେଉଁଠାରେ ପାଇବାର ଆଶା

      ହୋଇଥାଏ ପ୍ରେମ ବାମ |


ପ୍ରେମରେ କିଛି ବି ଛଳନା ରହିଲେ

      ତାହା ମିଛ ଅଭିନୟ,

ବହେନାହିଁ ସେଠି ମମତାର ଧାରା

      ବହେ ଯାହା ବିଷମୟ |


ଛଳନାରେ କେବେ ସତ୍ୟତା ନଥାଏ

      ମିଥ୍ୟାର ଗରଳ ଭରା,

ମିଥ୍ୟା ପ୍ରଲୋଭନେ ନିଜର ଉତ୍ତମ

      ପରିଚୟ ଦିଏ ସାରା |


ଛଳନାର ପ୍ରେମ କରିଥାଏ ସଦା

      ସାଥୀର ଗୁଣ କୀର୍ତ୍ତନ,

ଲଭିବାକୁ କିଛି ପ୍ରେମ ଆସ୍ଵାଦନ

      ଝୁରି ହେଉଥାଏ ପ୍ରାଣ |


ଛଳନାରେ କେବେ ନଥାଏ ସେନେହ

       ନଥାଏ ବି ଆକର୍ଷଣ,

ଆବିଳତା ପୂର୍ଣ୍ଣ ନାଟକ କେବଳ

       ପଙ୍କମୟ ଅଟେ ମନ |


ନିଜ ସ୍ୱାର୍ଥ ଚିନ୍ତା ରହେ ସବୁବେଳେ

       ନିଜ ସୁଖ ମନେ ଭାଳେ,

ସାଥୀର ଭାବନା ତୁଛ ହୋଇଥାଏ

       ସଂକୀର୍ଣ୍ଣ ହୃଦୟ ତଳେ |


ମନର ମିଳନ ନଥାଏ ସେଠାରେ

       ସବୁ ଛଳନାର ଭାଷା,

ସ୍ବର୍ଗୀୟ ସୁଷମା ସ୍ବପ୍ନ ସେଠାରେ ତ

       ସବୁ ସ୍ୱାର୍ଥ ଅଭିଲିପ୍ସା |


ଅଙ୍ଗୀକାର ଯଦି ହୋଇଥାଏ ସେଠି

       ଚାଲିବାକୁ ସାଥି ହୋଇ,

ଅଧା ବାଟେ ପ୍ରୀତି ହୁଏ ବାଟବଣା

       ଯନ୍ତ୍ରଣାକୁ ଭରି ଦେଇ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy