Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Satyanarayan Sahoo

Abstract Action Classics

4  

Satyanarayan Sahoo

Abstract Action Classics

ନମୋ ନମଃ ସ୍କନ୍ଦ ମାତା

ନମୋ ନମଃ ସ୍କନ୍ଦ ମାତା

1 min
404



ନମସ୍ତେ ନମସ୍ତେ ଦେବୀ ନମୋ ସ୍କନ୍ଦ ମାତା

ନବ ରାତ୍ରୀ ପଞ୍ଚମ ଦିବସେ ତୁ ପୂଜିତା । 


ଦିବ୍ୟ ଅରବିନ୍ଦ ଶୋଭୁ ଥାଏ ବେନି କରେ

ଶିଶୁ କାର୍ତ୍ତି କେୟ ଙ୍କୁ ତୁ ଧରି ଥାଉ କୋଳେ ।


ସିଂହ ର ପିଠି ରେ ବସି ହେଉ ଆର୍ବିଭୂତା

ନମୋ ନମଃ ଗୋ ଜନନୀ ନମୋ ସ୍କନ୍ଦ ମାତା ।


ନାରୀ ପୁତ୍ର ବତୀ ହୋନ୍ତି ତୋତେ ଆରାଧିଲେ

ନମୋ ନମଃ ସ୍କନ୍ଦ ମାତା ନମୋ ତୋ ପୟରେ ।


ଅପାର ବାତ୍ସଲ୍ୟ ସ୍ନେହ, ଶୁଭାଶିଷ ଧାରା

ଢାଳି ତୁହି ଜନ ମନ କରୁ ଲୋ ଉତ୍ତଳା ।


ଧୂପ, ଦୀପ, ଓ ନୈବେଦ୍ୟ, ଭକ୍ତି ଭାବ ଢାଳି

ନମୋ ନମଃ ସ୍କନ୍ଦ ମାତା ତୋତେ ପ୍ରଣମଇ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract