Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ନାଲି ସିନ୍ଦୂର

ନାଲି ସିନ୍ଦୂର

1 min
306



ନାଲି ସିନ୍ଦୂର ତ ଶକ୍ତିର ସଂକେତ

     ରକ୍ଷାର କବଚ ହୁଏ

ଦେବୀଙ୍କ ମଥାରେ ନାଲିଆ ସିନ୍ଦୂର 

      କି ସୁନ୍ଦର ଶୋଭାପାଏ ।


ମାତା ସୀତାଙ୍କର ସିନ୍ଦୂରକୁ ଦେଖି

     ହନୁମାନ ପ୍ରଶ୍ନ କଲେ 

ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଆୟୁଷ ବଢିଥାଏ ଜାଣି

    ମାଥେ ସିନ୍ଦୂର ବୋଳିଲେ ।


ହନୁମାନଙ୍କର ନାଲିଆ ସିନ୍ଦୂର 

     ଯାହା କପାଳରେ ଥାଏ

ସକଳ ରିଷ୍ଟ ଯେ ଖଣ୍ଡନ ହୁଅଇ

    ଭୂତ ପ୍ରେତ ଭୟ ଯାଏ ।


ନାଲି ସିନ୍ଦୂରକୁ ସଧବା ନାରୀଏ

    ସିନ୍ଥିରେ ଲଗାଇ ଥାନ୍ତି

ଶଙ୍ଖା ସିନ୍ଦୂରରେ ସଜେଇ ହେଇଣ

    ସୌଭାଗ୍ଯବତୀ ହୁଅନ୍ତି ।


ନାରୀର ମଥାରେ ସିନ୍ଦୂରର ଟୋପା

     ସ୍ବାମୀ ଆୟୁଷ ବଢାଏ

ଏ ନାଲି ସିନ୍ଦୂର ଶକ୍ତିର ପ୍ରତୀକ

    ରକ୍ଷାର କବଚ ହୁଏ ।


କନ୍ୟାଟିଏ ଯେବେ ବଧୂ ସାଜି ଥାଏ

    ଲୋଡା ନାଲିଆ ସିନ୍ଦୂର 

ବେଦୀର ଉପରେ ସିନ୍ଥିରେ ଲଗାଇ 

     ଦେଇ ଥାଏ ତାର ବର ।


ପୂଜା ଅର୍ଚ୍ଚନାର ବେଳେ ଦରକାର 

     ହୁଏ ନାଲିଆ ସିନ୍ଦୂର 

ମଙ୍ଗଳା ମାଆକୁ ଭକତିରେ ପୂଜି

     ପଣା ଦିଅନ୍ତି ଦାଣ୍ଡର ।


ମନ୍ଦିରକୁ ଭକ୍ତ ଗଲାବେଳେ ସାଥେ

       ନିଏ ନାଲିଆ ସିନ୍ଦୂର 

ନାଲିଆ ସିନ୍ଦୂରେ ନାଲି ମନ୍ଦାରରେ

      ମାଆ ଦିଶେ କି ସୁନ୍ଦର ।


ଶ୍ରଦ୍ଧା ଭକ୍ତି ବିଶ୍ବାସରେ ଭକ୍ତଟିଏ

      ମାଆଙ୍କୁ ପ୍ରଣାମ କରି

ମାଆଙ୍କ ସିନ୍ଦୂର କପାଳେ ଲଗାଇ

      ଘରୁ ସେ ଥାଏ ବାହାରି ।


ବିନା ସିନ୍ଦୂରରେ ଦେବୀଙ୍କର ପୂଜା 

    ନା କେବେ ସମ୍ଭବ ହୁଏ

ଏ ନାଲି ସିନ୍ଦୂରେ ଶକ୍ତିମୟୀ ମାଆ

     ସନ୍ତାନେ ସୁରକ୍ଷା ଦିଏ ।


ସେଇ ମାଆଙ୍କର ପଦ କମଳରେ

     କରୁଅଛି ପ୍ରଣିପାତ 

ଶରଣ ପଶୁଛି ଦୋଷ ଧରିବନି

     ଜଗତ ଜନନୀ ମାତ ।    


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract