Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

ମୁଁ ଏକ ନାରୀ

ମୁଁ ଏକ ନାରୀ

1 min
392



ମୁଁ ଏକ ନାରୀ, ନଇଁ ନଇଁ ଚାଲେ 

ଲାଜେଇ ଲାଜେଇ

ମୁଁ ଏକ ନାରୀ, ମୁଣ୍ଡ ଓ ମୁହଁକୁ 

ଓଢଣୀରେ ଲୁଚାଇ ।


ମନରେ ନାରୀର ଅନେକ ସ୍ବପ୍ନର 

ଭାବନା ଥାଇ

ଗୋପନୀୟ ପଚିଶ ପ୍ରକୃତି ମନ,

ମଣିଷ ହୋଇ ।


ଦୁଇ କୁଳକୁ ନାରୀ ତ ଉଦ୍ଧାର 

କରି ଥାଏ

ଜୀବନ୍ତ ମୂର୍ତ୍ତ ହୋଇ ସମସ୍ତଂକ ମନ 

ଭରି ଥାଏ ।


ନର୍କ କୁ କରଇ ସରଗ ତାର ଦୁଇ 

ହାତରେ

ବାଢଇ ପିଣ୍ଡ ସ୍ୱାମୀ ପିତୃ ପୁରୁଷେ 

ଶ୍ୱଶୁର ଘରେ ।


ନାରୀ ଯୋଗୁ, ପୁରୁଷ ସଂସାରରେ 

ହୁଏ ଜୟ

ତେଣୁ କଥା ଅଛି ତାର ପ୍ରେରଣାରେ 

ହୁଏ ବିଜୟ ।


ନାରୀ ହିତା ପରା ଦୁଇ କୂଳକୁ, 

ତେଣୁ ଦୁହିତା

ବିଛେଦେ, ସହେ ମାଆର ଆଖି ଲୁହ 

ଓ ଅନ୍ତରର ବ୍ୟଥା ।


ସେ ଲକ୍ଷ୍ମୀ, ସରସ୍ୱତୀ, ଦୂର୍ଗା, ତା 

ଦାନ ଅବ୍ୟକ୍ତ

ନାରୀ ତ ସୃଷ୍ଟି ର ଆରମ୍ଭ ଆଉ 

ସେ ଅନ୍ତ ଅନନ୍ତ ।


ନନ୍ଦିନୀ, ଇନ୍ଦିରା ଭଳି କେତେ 

ନେତ୍ରୀ ଥିଲେ

ଶାସନରେ ବସି ତାଙ୍କ ବାପା ମାଆଙ୍କ 

ଟେକ ରଖିଲେ ।


କୁନ୍ତଳା କୁମାରୀ, ମ୍ଯାଡମକ୍ଯୁରୀ ଓ 

ଲକ୍ଷ୍ମୀବାଇ

ତାଙ୍କରି ବୀରତ୍ୱର କୀର୍ତ୍ତି ସଂସାରେ

ଦେଖିଛ ଭାଇ ।


ମା ଯଦି ହେବ ପଠୋଇ ତାର ପିଲା 

ହୁଅନ୍ତି ବୁଦ୍ଧିଆ

ଘରର ପରିବେଶ ସୁନ୍ଦର କରି ଗଢଇ 

ହୋଇ ମାଆ ।


ତେବେ ଝିଅ ଜନମଟା କାହିଁ କୁହ 

ଚୁଲି ମୁଣ୍ଡକୁ,

ବୋଲାଅ ଲକ୍ଷ୍ମୀ ଛାଡି ଯିବେ ଝିଅ 

ଗଲେ ପଢିବାକୁ।


ବୋଲ ନାରୀ ତ ଅଟନ୍ତି ମହାନ 

ଏହି ସଂସାରରେ

କନ୍ୟା ଭୃଣ ହତ୍ୟା ପରି କେତେ

ନିର୍ଯ୍ୟାତନା କିଆଁ ପାଆନ୍ତିରେ ।


ପବିତ୍ର ମନୁଷ୍ୟ ହୋଇ ସୁଦ୍ଧା କିଆଁ 

ଆଜି ପ୍ରତାରିତ

କିଏ କୁହ ଦେବ ଏ ସବୁ କଥାର 

ଉତ୍ତର ଦେବତ ।


ହେ କବିବୃନ୍ଦ,

ଆଙ୍କିଛ ନାରୀକୁ ତୁମେ ଗୀତ 

ଗୋବିନ୍ଦରେ

ଗୋପାଙ୍ଗନା ସହ ରାଧିକା 

ହିସାବରେ ।


ଭଞ୍ଜଂକର ବୈଦେହୀଶ ବିଳାସ 

କାବ୍ୟରେ

ଶ୍ରୀରାମଙ୍କ ବୈଦେହୀଙ୍କ ବିରହ 

ରଂଗରେ  ।


ଦୀନବନ୍ଧୁଙ୍କ ରସକଲ୍ଲୋଳ 

କାବ୍ୟରେ

ପ୍ରେମର ରାସଲୀଳା ରାଧା

କୃଷ୍ଣଙ୍କ ଭିତରେ ।


ଅଭିମନ୍ୟୁଙ୍କ ସେହି ବିଦଗ୍ଧ 

ଚିନ୍ତାମଣିରେ

ଦୁଃଖର ବ୍ୟଥା ଜୀଵନ 

ସଙ୍ଗିନୀ ବିୟୋଗରେ  ।


ମୋ ଭାବନାରେ, ଲେଖନୀରେ, 

ମୋ ଭାବ ସମୂହରେ

ମୋ ମନ ପ୍ରାଣରେ, ଆକାଂକ୍ଷାରେ,

ମୋ ସ୍ମୃତି ପଟ୍ଟଳରେ ।


ଚେତାଏ ସେହି ସେହି ପୁରୁଷକୈନ୍ଦ୍ରିକ 

ଚିନ୍ତାଧାରାର ମଣିଷଙ୍କୁ

ଥରେ ଚିନ୍ତା କରି ଦେଖ କେତେ ନ୍ୟାୟ 

ସ୍ୱାମୀତ୍ୱ ଜାହିର କରିବାକୁ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract