Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mrutyunjay Das

Inspirational

4  

Mrutyunjay Das

Inspirational

ମୁଁ ବାଇମୁଣ୍ଡି ମଣିମା

ମୁଁ ବାଇମୁଣ୍ଡି ମଣିମା

1 min
319



ଆସୁଥିଲେ ରାଜା ମର୍କତ କେଶରୀ ମାରିଦେଲା ଏକ ଟେକା...

ଗରଜିଲେ ରାଜା କିଏସେ ଦୁର୍ବୁତ୍ତ ମାରିଲା ପଥର ଗୋଟା!!


ଖେଳିଲା ଖବର କାଠଯୋଡ଼ି ତୀରେ

ଦେଖି ରାଜାଙ୍କ ରୁଧିର..

ସଇନ ସାମନ୍ତ ହୋଇଣ ଜାଗ୍ରତ

ଖୋଜିଲେ କିଏ ଦୁର୍ବୁତ୍ତ l


ଧୁକୁଡି ବୁଢୀଟି ଅଗ୍ରତେ ଆସିଣ

କହିଲା ନୁଆଇଁ ମଥା...

ମଥା ରହିଲେ ମୁଁ ସତ୍ୟ ଓଗାଳିବି

ନୁହଁଇ କଥା ଅନ୍ୟଥା l


କିସ କିସ ବୋଲି ସେନାପତି ଜଣ

ଠେଲିଦେଲେ ପଛକୁ

ଏଡ଼େ ଦର୍ପ ତୋର ନଗ୍ର ବିଜୟରେ

ମାରିଲୁ ଟେକା ରାଜାଙ୍କୁ ?


କାନ୍ଦ କାନ୍ଦ ହୋଇ ସେବୁଢ଼ୀ କହିଲା

ରଜାଙ୍କୁ ମୁଁ ମାରିନାହିଁ...

କଟକର ଦୁଃଖ ଜଣାଇବି ବୋଲି

ପାରିଧି ରୋକିଲି ମୁହିଁ l


ପଚାରିଲେ ରାଜା କିଶ ଦୁଃଖ ତୋର

ଧରି ବୁଢ଼ୀର ଦି ହାତ

ରାଜା ହୋଇ ପ୍ରଜା ଦୁଃଖ ନବୁଝିଲେ

ଧିକ ମୋ ଗାଦୀ ଶାସକ l


ଅଙ୍ଗୁକି ଠାରି ଦେଖାଇଲା ବୁଢ଼ୀ

ଏକ ନିଷ୍ପାପ କଙ୍କାଳ

ତିନି ପାଦରେ ଆସୁଥିବା ବୁଢ଼ା

ହାଜିରା ଦେଲା ଛାମୁରେ ।


କହିଲା କଟକ ନିତି ବୁଡ଼ିଯାଏ

ଆଶାଢରୁ ଅଶିଣ ଯାଏଁ

ଦୁଇ ପାଖେ ଦୁଇ ନଦୀ ରହିଛନ୍ତି

କଟକିଆ ପ୍ରାଣ ଖାଏ l


ତୋଳିଦିଅ ଏକ ପଥର ବନ୍ଧ

କାଠଯୋଡ଼ି ର କୂଳରେ

କଟକିଆ ପ୍ରାଣ ବଞ୍ଚିଲେ କଲ୍ୟାଣ

ପାଇବ ଶ୍ରୀପୟରେ l


କିସ ତୁମ ନାମ କୁହ ନାଗରିକ

ଧନ୍ୟ ତୁମ ଦେଶପ୍ରୀତି..

ବୁଢାଟି କହିଲା ବାଇମୁଣ୍ଡି ମୁଁ..

ନଦୀତିରେ କାନ୍ଦେ ନିତି l


ଗଲାଣି ବୟସ କାଲି ଚାଲିଯିବି

ଆଉ କେତେ ବା ବୟସ..

କଟକର ଦୁଃଖ ଫେଡ଼ ହେ ରାଜନ

ଆତ୍ମା ମୋ ହେବ ଆଶ୍ୱସ୍ତ l


ସେଇ ବାଇମୁଣ୍ଡି ଅନୁରୋଧ ପଣେ

କଟକ ର ଦୁଃଖ ଗଲା

ନିର୍ମାଣ କରିଲେ ପଥର ବନ୍ଧ

କାଠଯୋଡ଼ି ଶାନ୍ତ ହେଲା l


ସେଦିନର ଉଚ୍ଚ ଚିନ୍ତାଧାରା ଆଜି

ଇତିହାସ ପୃଷ୍ଠାରେ ଲେଖା

ଆନନ୍ଦିତ ହୋଇ ରାଜନ

ନୁଆଇଁ ନିଜର ମଥା

ମର୍କତ କେଶରୀ ବୁଢୀକୁ କହିଲେ

ଦେଲୁ ମୋତେ ମହା ଶିକ୍ଷା l



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational