Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Niranjan Mishra

Inspirational

4  

Niranjan Mishra

Inspirational

ମକର

ମକର

1 min
316


ବାରମାସେ ବାର ସଙ୍କରାନ୍ତି ଆସେ

ଧନୁ ସରିଲେ ମକର 

ମାଘମାସରେ ସେ ଆସିଥାଏ ଆସି

ଦିନ କରାଏ ବକର ।


ମକର କ୍ରାନ୍ତିକୁ ସୁରୁଜ ଆସନ୍ତି

ବଡ ହୋଇଯାଏ ଦିନ 

ବିବାହ ବ୍ରତ ଯଜ୍ଞାନୁଷ୍ଠାନ ହୁଏ

ହୁଏ ଶୁଭ କର୍ମମାନ ।


ଗାଁରୁ ସହର ସାଜସଜ୍ଜା ନେଇ

ଆସେ ମକର ଉତ୍ସବ 

ସର୍ବଭାରତୀୟ ସ୍ତରରେ ପାଳନ

ହୁଏ ଏ ଗଣପରବ ।


ଦକ୍ଷିଣ ଭାରତେ ପୋଙ୍ଗଲ କହନ୍ତି

କୁଡୁମୀ ଟୁସୁ ପରବ 

କହି ପାଳିଥାନ୍ତି ନାଚଗୀତ

ଭୋଜିଭାତରେ ସିନା ଏ ପର୍ବ ।


ଭାରତ ବାହାରେ ରୋମାନ୍ ଇହୁଦୀ

ମକର ପର୍ବ ପାଳନ୍ତି 

ସୂର୍ଯ୍ୟନାରାୟଣଙ୍କ ଉତ୍ତରାୟଣ

ମକର ରାଶି ଗମନ୍ତି ।


ସୂର୍ଯ୍ୟ ପୂଜା ହୁଏ ଶିବ ପୂଜା ହୁଏ

ମକର ସଂକ୍ରାନ୍ତି ଦିନ 

ନୂଆ ଅରୁଆ ଚାଉଳ ବତୁରାଇ

ନୂଆଗୁଡ ଛେନା ଆଣ ।


ଦର ଦର ଛେଚା ଚାଉଳକୁ କରି

ଛେନା ଘିଅ ଗୁଡ କ୍ଷୀର 

ପାଚିଲାକଦଳୀ ନଡିଆ କର୍ପୂର

ମରିଚ ଗୁଣ୍ଡ ଆବର ।


ମିଶ୍ରଣେ ମକର ଚାଉଳ ହୁଅଇ

ସୂର୍ଯ୍ୟ ଗୃହ ଦେବଦେବୀ

ପୂଜା କରି ସର୍ବେ ଆନନ୍ଦ ଉଲ୍ଲାସ

କରନ୍ତି ତାହାକୁ ସେବି ।


ପାରମ୍ପରିକ ଏ ମକର ପରବ

ସ୍ନାନ ମହୋଦଧି ତୀରେ 

ସରୋବର ନଦୀ ତଟେ ସ୍ନାନ ସାରି

ମକର ମେଳା କେ କରେ ।


ଗଙ୍ଗାସାଗରରେ ମହୋତ୍ସବ ସାଧୁ

ସଙ୍ଗ ପ୍ରସିଦ୍ଧ ଏ ମେଳା

କୃଷି ଭିତ୍ତିକ ଏ ଅମଳ ପରବ

ଗୁଡି ପର୍ବ କେ କହିଲା ।


ମକର ଚୌରାଶି ବେଶ ଅନୁଷ୍ଠିତ

ହୁଏ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କର 

ମହୋଦଧୂ ସ୍ନାନ ବଟ ପ୍ରଦକ୍ଷିଣ

ଶ୍ରୀଜଗନ୍ନାଥ ଦର୍ଶନ ।


ଅନନ୍ତ ଫଳଦ ବିଶ୍ବାସ ରହିିଛି

ସନାତନ ଧରମରେ

ଜୀବ ବିଷ୍ଣୁଲୋକେ ଗତିକରେ

ମୃତ୍ଯୁ ହେଲେ ଉତ୍ତରାୟଣରେ ।


ଗାଁଁରୁ ସହର ସାଜସଜ୍ଜା ନେଇ

ଆସେ ପରବ ମକର 

ଆନନ୍ଦ ଉଲ୍ଲାସେ ପାଳନ୍ତି ସଭିଏଁ

କେହି ବି ବସେ ମକର ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational