Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ମୌସୁମୀ

ମୌସୁମୀ

1 min
299


ବାର ମାସରେ ସେ ଛୁଅଟି ଋତୁରେ

     ବର୍ଷାଋତୁ ଅନ୍ୟତମ

ବରଷା ସ୍ପର୍ଶରେ ଆରମ୍ଭ ହୁଅଇ

     କୃଷକର କ୍ଷେତ କାମ ।


ଜୁନ୍ ବା ଜ୍ୟେଷ୍ଠ ମାସ ଆସି ଗଲେ

    ମନରେ ପୁଲକ ଜାଗେ

କୃଷକ ଭାଇଟି ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୁଅଇ

     କେତେ ଯେ ମନ ସରାଗେ ।


ଜୁନ୍ ଆସିଲେ ମୌସୁମୀ ଆସିବ

     ବର୍ଷିବ ଜଳର ଧାରା

ଶସ୍ଯ ଶ୍ୟାମଳର ସବୁଜମୟରେ

    ହସିବ ଏ ବସୁନ୍ଧରା ।


ଉତ୍ତପ୍ତ ଏ ଧରା ହୋଇବ ଶୀତଳ

     ମୌସୁମୀ ପରଶ ପାଇ

ଜୀବ ଜନ୍ତୁମାନେ ଉଶ୍ୱାସ ଲଭିବେ

     ସୁଶୀତଳ ଜଳ ପାଇ ।


ବିଶ୍ବ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡରେ ମୌସୁମୀ ଅଟଇ 

    ସୁଖ ସୁଖ ଭାଗ୍ୟ ରେଖା

ମୌସୁମୀ ଆସିଲେ ବରଷା ଆସଇ

     ବଦଳେ ପ୍ରକୃତି ଲେଖା ।


ପଦାର୍ପଣ ଯେଉଁଠି ମୌସୁମୀ ନ ହୁଏ

     ସେ ଦେଶର ଭାଗ୍ୟ ଫଟା

ମୌସୁମୀ କପାଳେ ଲେଖା ଯାଇଥାଏ

    ବରଷା ରାଣୀର ଛିଟା ।


ମୌସୁମୀ ନ ଥିଲେ ବରଷା ହୁଏନି

    ମରୁଡି ପଡଇ ଦେଶ

ଡହଳ ବିକଳେ କଲବଲ ହେଇ

    କଷ୍ଟ ଭୋଗଇ ମଣିଷ ।


ଏ ମର୍ତ୍ତ୍ୟ ମଣ୍ଡଳ ହାହାକାର ହୁଏ

    ଜୀବମାନେ ତ୍ରାହି ତ୍ରାହି

ପ୍ରଚଣ୍ଡ ରୌଦ୍ରର ଉତ୍ତାପ ପ୍ରକୋପେ

    ଦୀର୍ଘଶ୍ୱାସ ଛାଡେ ମହୀ ।


ଜୁନ୍ ଚଉଦଠୁ ଅପେକ୍ଷା କରନ୍ତି 

    ଏଇତ ଭାରତ ବାସୀ

ଭାରତରେ ଯେବେ ମୌସୁମୀ ପହଞ୍ଚେ

    ହେଇଥାନ୍ତି କେତେ ଖୁସି ।


ଧୀରେ ଧୀରେ ସିଏ ଭାରତେ ପ୍ରବେଶି

    ଓଡିଶାରେ ପାଦ ଦିଏ

ଆକାଶ ମାର୍ଗଟା ଭସା ବାଦଲରେ

    କି ସୁନ୍ଦର ଦିଶୁଥାଏ ।


ସବୁ ଦେଶକୁ ସେ ଛୁଇଁ ଛୁଇଁ ଯାଇ

     ଫେରି ଯାଇ ଥାଏ ସିଏ

ତାର ଅନୁଭୂତି ବିଦାୟ କାଳରେ 

     ବେଶୀ ଅନୁଭବ ହୁଏ ।


ଚାତକ ପରାୟ ସର୍ବେ ଚାହିଁ ଥାନ୍ତି 

     କେବେ ଆସିବ ମୌସୁମୀ 

ତାର ଆଗମନେ ବରଷା ଛୁଇଁବ

     ଏ ପବିତ୍ର ମାଟି ଭୂମି ।


ମୌସୁମୀ ବିଳମ୍ବେ କୃଷି କାର୍ଯ୍ୟ ସବୁ

     ହେଇଥାଏ ବିଳମ୍ବିତ 

କୃଷକ ଭାଇଟି କ୍ଷେତ ହୁଡେ ବସି

     କପାଳେ ମାରଇ ହାତ ।


ସ୍ତମ୍ଭୀଭୂତ ହୁଏ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ବି ହୁଏ

    ମୌସୁମୀ ଆସୁନି କାହିଁ 

ଅନୁତାପ କରେ ଏ ମଣିଷ ଦାୟୀ

     ବୃକ୍ଷ ନାହିଁ ଆଉ ମହୀ ।


ଅନ୍ୟୟ ଅଧର୍ମ ପାପ ବଢିଗଲେ

     ମୌସୁମୀ ଯେ ଫେରି ଯାଇ

ଇନ୍ଦ୍ର ଦେବତା ଯେ ବରଷା କରେନି

    ନର ଥାଏ କଷ୍ଟ ପାଇ ।


ତରୁର ଛେଦନେ ମୌସୁମୀ ବି ଏବେ

     ଭଲ ସାଧୁଅଛି ଦାଉ

ଆଖି ମଳି ମଳି କାନ୍ଦେ ଏ ମାନବ 

     କାହାକୁ କହିବ ଆଉ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract