Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract Drama

4  

Sarojini Mishra

Abstract Drama

ମୌସୁମୀ ଯାଇନି ଭୁଲି

ମୌସୁମୀ ଯାଇନି ଭୁଲି

1 min
377



ମୌସୁମୀ ଯାଇନି ଭୁଲି ଲୋ ସଙ୍ଗାତ

ମୌସୁମୀ ଯାଇନି ଭୁଲି

ମେଘ ସବାରୀ ତା ସଜ କରୁ ଅଛି

ଆସିବ ରୋଷଣୀ ଜାଳି ।


ବାଣକୁ ବହିନା ଦେଇଛି ସଙ୍ଗାତ

ବାରତା ପଠାଇ ଅଛି

ପବନ ବାପୁଡା ପାଗଲା ହୋଇ ଯେ

ଘୂର୍ଣ୍ଣିଝଡ ସାଜୁ ଅଛି ।


ଧରଣୀ ରାଣୀ ର ମନର ମିତ ଲୋ

ମାଟି ବୁକୁ ଫାଟି ଅଛି

ମୌସୁମୀ ଯାଇନି ଭୁଲି ଲୋ ସଙ୍ଗାତ

ତା ଗତି କମି ଯାଇଛି ।


ମୌସୁମୀ ଯାଇନି ଭୁଲି ଲୋ ସଙ୍ଗାତ

ଛମ୍ ଛମ୍ ଶଦ୍ଦ ଶୁଭୁଛି

ସେ ପାରି ରେ ଅଛି ବୋଲି ମଉସୁମୀ

ଆକାଶେ ଚିଠି ଲେଖିଛି ।


କହିଛି ମୌସୁମୀ ଯାଇନି ସେ ଭୁଲି

ଏ ମଣିଷ ପାଇଁ ଡେରି

କର୍ତ୍ତବ୍ଯ ପାଳନେ ଆସିବ ନିଶ୍ଚୟ

ଢ଼ାଳିଦେବ ସୁଧା ବାରୀ ।


ଡହଳ ବିକଳ ପ୍ରାଣେ ଦେବ ଶାନ୍ତି

ପ୍ରକୃତିକୁ ଦେବ କାନ୍ତି

ମୌସୁମୀ ଯାଇନି ଭୁଲି ଲୋ ସଙ୍ଗାତ

ମନରୁ ଫେଡ଼ିବ ଭାନ୍ତି ।


ନୀଳ ଶାଢୀ ପିନ୍ଧି ମୌସୁମୀ ଆସେ ଲୋ

ହାତରେ ସବୁଜ ଶାଢୀ

ପ୍ରକୃତି ମାଆକୁ ପିନ୍ଧାଇ ଦେବ ଲୋ

ମିତ ପାଇଁ ତାର ଭେଟି ।


ମୌସୁମୀ ଆସୁଛି ଆଶାର ରଥରେ 

କୃଷକ ମୁହଁରେ ହସ  

ତା କ୍ଷେତ ହୋଇବ ସୁଜଳା ସୁଫଳା

ନିରାଶାରେ ଫୁଟେ ଆଶ ।


ମୌସୁମୀ ଯାଇନି ଭୁଲି ଲୋ ସଙ୍ଗାତ

ଆସୁଛି ଶ୍ରାବଣୀ ଗୀତେ

ଛମ ଛମ ହୋଇ ନାଚିବ ଲୋ ସିଏ

ଆସୁଛି ସେ ଜନ ହିତେ ।


ଫଟା ମାଟି ବୁକୁ ନରମ କରି ଲୋ

ସବୁଜତା ଭରିଦେବ

ଶୂନ୍ୟ ଗର୍ଭା ପୁଣି ପୂର୍ଣ୍ଣ ଗର୍ଭା ହେବ

ଦେଖି ସନ୍ତୋଷ ଲଭିବ ।


ଆକାଶ ଅଗ୍ନିକୁ ପ୍ରଶମିତ କରି

ସନ୍ତାପ ଦୂର କରିବ

ଶୂନ୍ୟତାରେ ପୁଣି ପୂର୍ଣ୍ଣତା ଭରିବ

ଏହା ତା ଜୀବନ ଭାବ ।


ମୌସୁମୀ ଯାଇନି ଭୁଲି ଲୋ ସଙ୍ଗାତ

ଘୁରି ଘୁରି ସେ ଆସୁଛି

ରୁକ୍ଷତାରେ ଦେବ କୋମଳତା ଭରି

ରୋଷଣୀ ଦେଖା ଯାଉଛି ।


ପ୍ରକୃତି ମିତ୍ର ସେ ଜୀବର ଜୀବନ

ବଂଚିବା ର ସେ ଆଧାର

ଭୁଲିବ କେମିତି ତା ନିଜ ଲୋକଙ୍କୁ

କହ ତୁ ସଙ୍ଗାତ ମୋର ।


ଗତ ବରଷ ତ ଚିଠି ଲେଖିଥିଲା

ସଙ୍ଗାତ କି ପଢ଼ି ନାହୁଁ

ତା ବିଭ୍ରାଟ ପାଇଁ ଏ ମଣିଷ ଦାୟୀ

ମଣିଷ ହାତରେ ସବୁ ।


ମୌସୁମୀ ଯାଇନି ଭୁଲି ଲୋ ସଙ୍ଗାତ

ଆମେ କର୍ତ୍ତବ୍ଯ ଭୁଲୁଛୁ

ମୌସୁମୀ ତ ଅଟେ ଜୀବନ ଦାତ୍ରୀ ଲୋ

ମିଛେ ଦୋଷ ଦେଉ ଅଛୁ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract