Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Santosh Biswal

Inspirational

4.5  

Santosh Biswal

Inspirational

ମାଟିର ସନ୍ତାନ

ମାଟିର ସନ୍ତାନ

1 min
538


ଜନମ ଲଭିଲୁ ମାତା ଗରଭରୁ 

           ବଢିଲୁ ଧରଣୀ କୋଳେ ।

ସେ ମାଟି ମାର ଶାକ ତଣ୍ଡୁଳରେ 

              ତାରି ଏନ୍ତୁଡି ଶାଳେ ।


ପ୍ରିୟ ପରିଜନ ସାଗଂ ସାଥି ମେଳେ 

              କାହିଁ ଚାଲିଗଲା ଦିନ।

ଯେତେ ଖୋଜିଲେ ବି ଆଉ ମିଳୁନାହିଁ 

            ମିଳେ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଆହ୍ବାନ ।


ଯୁବା ବୟସରେ ଶପଥ ନେଲୁ ରେ

             ଅର୍ଜିବୁ ଅକ୍ଷୟ କିର୍ତ୍ତି।

ଶରୀରେ ମନରେ ସଂଚୟ କରିଲୁ

             ଦମ୍ଭ ସାହସ ଶକତି  ।


କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଆହ୍ବାନେ ଚାଲିଗଲୁ ତୁହି 

              ଦେଶର ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ।

ଦେଶ ମାତ୍ରୁକାର ସମ୍ମାନ କୁ ରଖି 

              ସହିଦ ହେଲୁରେ ତୁହି ।


ଏ ମାଟି ମାର ହେ ବୀର ସନ୍ତାନ 

            ଦେଶ ପାଇଁ ଦେଲୁ ଜୀବନ ।

କୋଟି କୋଟି ମନ କିଣି ନେଇ ଗଲୁ

          ତୋତେ ଶତ କୋଟି ପ୍ରଣାମ ।


ମାର କିରୀଟି କାଶ୍ମୀର ସୀମା ରେ

             ବଇରୀ କୁ କଲୁ ସଂହାର ।

ଶେଷ ରକ୍ତ ବିନ୍ଦୁ ଥିବା ଯାଏ ତୋର

             କରିଛୁ ଶତତ ପ୍ରହାର ।


ଆଜି ଏଇମାଟି ଲୁହ ଝରାଉଛି

          ଦେଇଛି ରେ ତୋତେ ହଜେଇ ।

ବ୍ରୁଥା ଯିବ ନାହିଁ ତୋର ବଳିଦାନ

              କରିଛୁ ତୁ ଯେଉଁ ଲଢେଇ ।


ମାଟି ମାତ୍ରୁକାର ରୂଣକୁ ଶୁଝିଲୁ

              ନିଜର ଜୀବନ ଦେଇ ।

ପୁତ୍ରର କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ପାଳୁ ପାଳୁ ତୁହି

              ମାଟିପରେ ଗଲୁ ଶୋଇ ।


ଚାଲିଗଲୁ ତୁରେ ଅଫେରା ବାଟରେ

             ଆଉ କେବେ ଫେରିବୁନି ।

ଝୁରିବ ଏମାଟି ଏପବନ ପାଣି 

                ଦିନ ରାତି ଗଣି ଗଣି ।


ଶ୍ରଧାଞଳି ଘେନ ହେ ବୀର କୁମର 

              କାମନା ଏତିକି ମୋର ।

ଯେଉଁ ଠାରେ ଥାଅ ଭଲରେ ହିଁ ଥାଅ

                ପ୍ରାର୍ଥନା ବିଭୁ ପୟର ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational