Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Suresh chandra Padhy

Inspirational

3  

Suresh chandra Padhy

Inspirational

ମାଟି ମା

ମାଟି ମା

1 min
260



ଯିଏ ଅଟଇ ଜଗତର. ରାଣୀ

ସେଇ ତ ଆମର ମାଟି ମା ଧରଣୀ ।


ସହିଛି କେତେ ଯେ କଷଣ ନିତି

ପ୍ରତିବାଦ କରିନି ସେ ରହିଛି ତାର ପ୍ରୀତି ।


ତାରି କୋଳରେ ଖେଳି ବୁଲି ଆମେ ବଡ଼ ହେଲେ

ସକାଳ ସୁରୁଜ ରାତିର ଚନ୍ଦ୍ର ତାପାଖେ ଦେଖିଲେ ।


ଲଙ୍ଗଳର ଆଘାତ କୁ ସେ ସହିଜାଏ

ହସି ହସି

ଶସ୍ୟ ହୁଏ ତାରି ଠାରୁ ଆହାର ଦେଇ ପାଉଛି ଖୁସି ।

ତାରି ଉପରେ ନାନା ଜାତିର ଫୁଲ

ହସି ଉଠଇ ।

ବୀଜ ଟିଏ ପାଇଲେ ସେ ବୃକ୍ଷ ରେ ପରିଣତ କରଇ ।


ପିମ୍ପୁଡ଼ି ଠାରୁ ମୂଷିକ ଯାଏଁ ଘର କରନ୍ତି ତାରି ଭିତରେ ।

ତାରି ଗର୍ଭ ରେ ରହିଛି ଜଳ ପୁରି

ଚତୁର୍ଦିଗରେ ।


ମାଟି ମାକୁ ନେଇ କୁମ୍ଭାର ଗଢେ ମାଟି ପାତ୍ର ଭଳି କି ଭଳି

ପାର୍ବଣ ରୁତୁରେ ମାଟି ଦେବତାଆଗେ

କରେ ଭକ୍ତ ଟିଏ ଅଳି ।


ଗରିବ ଟିଏ ଘର ଟିଏ ଗଢେ ବାଲି ମାଟି ମିଶାଇ

ମାଟିର ଚୁଲିରେ ରନ୍ଧନ କଲେ ସ୍ଵାଦିଷ୍ଟ ହୁଏ ରୋଷେଇ ।


ମାଟି ମା ତୁହି ବ୍ୟାପି ଅଛୁ ସବୁଠି,

ଆଦି ଅନ୍ତ ତୋର ନାହିଁ

ତୋରି ପାଇଁ ସୃଷ୍ଟି ହେଲା ସରଜନା

କରିଲେ ଜଗତ ସାଇଁ ।


ମାଟିର ଦେହ ଦିନେ ମାଟିରେ ମିଶିବ 

ଏ କଥା ଜାଣିଛି ସଂସାର

ରହିଛୁ ରହିବୁ ଯୁଗେ ଯୁଗେ ମାଟି ମା ତୁହି ଆମର ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational