Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jagannath Barik

Abstract

4  

Jagannath Barik

Abstract

କର୍ମ ଜ୍ଞାନ ଭକ୍ତି

କର୍ମ ଜ୍ଞାନ ଭକ୍ତି

1 min
300


ପଚାରନ୍ତି ଦ୍ଵିତୀକୃଷ୍ଣ କୃଷ୍ଣ ମୁଖ ଚାହିଁ

କର୍ମ ଜ୍ଞାନ ଭକ୍ତି ସଜ୍ଞା କହନ୍ତୁ ବୁଝାଇ ।

ତ୍ରୟ ଯୋଗମଧ୍ୟେ କେଉଁ ଯୋଗ ଅଟେ ସାର

ପ୍ରକାଶି ସଂଶୟ ଦୂରକର ବିଶ୍ଵାଧାର ।

ହସି ଭାଷିଲେ ଭାରତୀ ଭାରତୀରମଣ

ହେ ଭାରତ ଭାର ତତ୍ତ୍ୱ କରନ୍ତୁ ଶ୍ରବଣ ।

     ପ୍ରାଣୀମାତ୍ରେ ସ୍ୱଭାବରେ କର୍ମର ଅଧୀନ

     ରହେ କର୍ମର ଆୟତେ ନୁହେଁ ସେ ସ୍ୱାଧୀନ ।

     କର୍ମ ଅଟେ ଭଉତିକ କାର୍ଯ୍ୟ ସମ୍ପାଦନ

     କର୍ମେ ଜୀଏଁ ନର କର୍ମ ତା ଅବଲମ୍ବନ ।

     କର୍ମ ଅକର୍ମ ବିକର୍ମ ତ୍ରିବିଧ ବିଦିତ

     ସୁକର୍ମ କୁକର୍ମ କର୍ମ ଯୋଗ ସମ୍ପାଦିତ ।

ନିଜପାଇଁ ଯାହାକର ତାହାଟି କରମ

ଫଳ ପ୍ରାପ୍ତି ଆଶା ସ୍ୱାର୍ଥ ରହଇ ମରମ ।

ବିକର୍ମ ଅଟଇ ମନ୍ଦ କର୍ମ ସମାହାର

କୁତ୍ସିତ ଜଘନ୍ୟ ପାପ ମନ୍ଦ କାରବାର ।

ଅକର୍ମେ ନଥାଏ ସ୍ୱାର୍ଥ ପରହିତେ ବ୍ରତୀ

ଏଣୁ ଅକର୍ମରେ ବାସୁଦେବଙ୍କୁ ପ୍ରାପତି ।

     ଜ୍ଞାନ ଅଟେ କର୍ମ ଯୋଗ ଜଠରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ

     ଦିବ୍ୟ ନୈସ୍ବର୍ଗୀୟ ଯାହା ପ୍ରାରବ୍ଧ କଥନ ।

     କର୍ମ ଯେତେବେଳେ ଶୁଦ୍ଧ ଜ୍ଞାନ ବିନିସୃତ

     ଜ୍ଞାନ କରିପାରେ ପାପରାଶି ଭସ୍ମୀଭୂତ ।

     ଜ୍ଞାନନେତ୍ରେ ଜ୍ଞାନୀ ଦେଖେ ଏ ବିଶ୍ଵଜଗତ

     ହୁଏ ସ୍ରଷ୍ଟା ପ୍ରଜାପତି ସୃଜନ ସମର୍ଥ ।

ଜ୍ଞାନ ପରିପକ୍ୱ ହେଲେ ଭକ୍ତି ହୁଏ ଜାତ

ଭକ୍ତିରୁ ମୁକତିପଥ ବ୍ରହ୍ମାନନ୍ଦ ପ୍ରାପ୍ତ ।

ନିର୍ମଳ ଶାଶ୍ୱତ ପ୍ରେମ ଭକ୍ତିରୁ ଉଦ୍ଭବ

ସେହି ପ୍ରେମ ବଳେ ଵଶ ହୁଅନ୍ତି ମାଧବ ।

ଏଣୁ ଭକ୍ତିଯୋଗ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ରୂପେ ହୁଏ ଗଣ୍ୟ

ଭକ୍ତ ତ୍ରିବିଧ ସ୍ୱଭାବେ ତ୍ରିବିଧ ଲକ୍ଷଣ ।

     ଆର୍ତ୍ତୀ ଅର୍ଥାର୍ଥୀ ଜିଜ୍ଞାସୁ ବିଭାଗୀକରଣ

     ଆର୍ତ୍ତୀ ଆର୍ତ୍ତେ ମୋ ନାମକୁ କରଇ ସ୍ମରଣ ।

     ଅର୍ଥାର୍ଥୀ ସ୍ୱାର୍ଥସାଧନେ ଭଜେ ବରାବର

     ମାନ ଅଭିମାନ ରହେ ଏ ବେନି ଭକ୍ତର ।

     ଜ୍ଞାନୀ ଜିଜ୍ଞାସୁ ଭକତ ମଧ୍ୟରେ ସରସ

     ପୂର୍ଣ୍ଣ ସମର୍ପିତ ସେ ନିଷ୍କାମ ଜ୍ଞାନହଂସ ।

ସମସ୍ତ କାର୍ଯ୍ୟ କାରଣ ହାନିଲାଭ ଫଳ

ଈଶ୍ୱରେ ସମର୍ପି ରହେ ଉଦାର ନିର୍ମଳ

ସୁଖରେ ନୁହେଁ ବିହ୍ଵଳ ଦୁଃଖରେ କାତର

ସମଭାବ ସମଦର୍ଶୀ ସ୍ଥିତପ୍ରଜ୍ଞ ନର ।

ହେ ଅର୍ଜୁନ ସ୍ବଧର୍ମ ଅଟଇ ଭକ୍ତି ମଣ

ଭକ୍ତି ଵିନା ଅନ୍ୟସବୁ ମାୟାର କାରଣ ।


      



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract