Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jayashree Das

Inspirational

4  

Jayashree Das

Inspirational

ଜନ୍ମବେଦୀର ମୋହ

ଜନ୍ମବେଦୀର ମୋହ

1 min
318



ସଜେଇ ହୋଇଛି ଗୁଣ୍ଡିଚା ମନ୍ଦିର,

   ଆସୁଛି କାଳିଆ ସୁନା ।

ସାଥିରେ ଅଛନ୍ତି ଭ୍ରାତା ବଳଭଦ୍ର,

    ଭଉଣୀ ପଦ୍ମନୟନା ।


ବରଷେ ହେଲାଣି ଯାଇଥିଲେ ପରା,

   କଥା ଦେଇ ଗୁଣ୍ଡିଚାଙ୍କୁ ।

ଅନାଇ ଅଛନ୍ତି ପlଟ୍ଟମହାଦେଇ,

   ଆଷାଢ଼ ଦ୍ଵିତୀୟା ତିଥିକୁ ।


ଜନ୍ମବେଦୀ ମୋହ ଛାଡ଼ି ପାରନ୍ତିନି,

   ସ୍ନେହ ଶିକୁଳିରେ ବନ୍ଧା ।

ଆଡପ ମଣ୍ଡପେ ଆଡପ ଅଭଡ଼ା,

   ଖାଇବେ ମା ହାତ ରନ୍ଧା ।


ରଥରେ ଆସିବେ ଭକତ ଦେଖିବେ,

  ବିସ୍ତାରିତ ଦୁଇ ଭୁଜ ।

ଡାକୁଛନ୍ତି ପ୍ରଭୁ ଆସ ମୋ ଭକତ,

  ମନୁ ଅଭିମାନ ତେଜ ।


ଭାବର ଠାକୁର ଭାବ ଡୋରେ ବନ୍ଧା,

   ଡାକିଦେଲେ ସରାଗରେ ।

ରତନ ବେଦୀରୁ ଓହ୍ଲାଇ ଆସନ୍ତି,

   ବିଜେ କରନ୍ତି ନନ୍ଦିଘୋଷ ରେ ।


ବଡ଼ଦାଣ୍ଡେ ବୁଲି ଭକତ ମେଳରେ,

  ବୁଝନ୍ତି ସେ ସୁଖ ଦୁଃଖ ।

ଏମିତି ବନ୍ଧୁଟେ ଜଗତରେ ନାହିଁ,

   କାଳିଆ ସେ ପଦ୍ମମୁଖ ।


କଥା ଦେଇଥିଲା ଗୁଣ୍ଡିଚା ମା କୁ,

  ତା କୋଳରେ ନବ ଦିନ ।

ବାତ୍ସଲ୍ୟ ମମତା ମହନୀୟ ତାରେ,

  ହେବ ନାହିଁ କେବେ କ୍ଷୁର୍ଣ୍ଣ ।


କଥା ସେ ରଖିଛି ରଖି ଆସୁଅଛି,

  ରଖୁଥିବ ସବୁଦିନ ।

ମହାବେଦୀ ଡାକ ଭୁଲି ପାରିବନି,

  ମନେ ପଡେ ଇନ୍ଦ୍ରଦ୍ୟୁମ୍ନ ।


ମନେ ପଡୁଅଛି ଏଇଠି ତା ଜନ୍ମ,

  ଅନ୍ତର୍ବେଦୀ ଯଜ୍ଞ ଶାଳା ।

ମରଣନ୍ମୁଖୀ ଶରୀର ବାର୍ଦ୍ଧକ୍ୟ,

   ସେ ଅନନ୍ତ ମହାରଣା ।


ରୁଦ୍ଧ କୋଠରୀର ଠକ ଠକ ଧ୍ୱନୀ,

   ମହାବେଦୀ ପାଶେ ଶୁଭେ ।

ମହାଦାରୁଙ୍କର ପୂର୍ଣ୍ଣବ୍ରହ୍ମ ଜ୍ୟୋତି,

   ବିଗ୍ରହ ପ୍ରକାଶ ଭବେ ।


ମାନବୀୟ ଲୀଳା କରୁଛନ୍ତି ପ୍ରଭୁ,

   ଗୁଣ୍ଡିଚା ତପସ୍ୟା ଲାଗି ।

କେଡେ ଭାଗ୍ୟବତୀ ଜଗତ ନାଥଙ୍କୁ,

   ପୁତ୍ର ରୂପେ ନେଲା ମାଗି ।


ହାତରେ ରାନ୍ଧିବ ଆଡପ ଅବଢ଼ା ।

  ମିଶାଇ ବାତ୍ସଲ୍ୟ ସ୍ନେହ ।

ମହାବେଦୀ ପରେ ଖୁଆଇ ଦେବ ସେ,

   ପଣତେ ପୋଛିବ ମୁହଁ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational