Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

KRUTIBAS NAYAK

Inspirational

3  

KRUTIBAS NAYAK

Inspirational

ଜୀବନ

ଜୀବନ

1 min
181



ଆମ ଜୀବନର ଚଲାପଥେ ଆମେ କେତେ ଉପକୃତ ହେଉ,

କୃତଜ୍ଞତା କେବେ ଜଣାଇ ନପାରି ସଂସାରରୁ ଚାଲିଯାଉ ।


କହିବାକୁ କେବେ ସୁଯୋଗ ମିଳେନି କହିହୁଏ ନାହିଁ ଖୋଲି,

ଭାବିବାକୁ କେବେ ସମୟ ପାଉନା ବର୍ଷବର୍ଷ ଯାଏଚାଲି ।


ବାପା-ମାଆଙ୍କର ଅଭୟ ସୁରକ୍ଷା ଶ୍ରଦ୍ଧା ତ୍ୟାଗ ସେବାପାଇ,

ତାଙ୍କ ଶିକ୍ଷା-ଦୀକ୍ଷା ଆଶା-ବିଶ୍ୱାସରେ ଏତେବଡ଼ ହେଲିମୁହିଁ ।


ବନ୍ଧୁ ପରିଜନ ଗୁରୁ ଗୁରୁଜନ ଗ୍ରାମବାସୀଙ୍କ ପ୍ରେରଣା,

ଉପଦେଶ ଦାନ-ତ୍ୟାଗ ସେବାପାଇ ହୋଇଛି ବଡ଼ରେ ଗଣା ।


ବାଟରେ ଘାଟରେ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଥାଇ ସହକର୍ମୀ ସାଙ୍ଗ,

ନପାରିବା କାମ କରିପାରୁଛି ମୁଁ ନେଇ ତାଙ୍କ ସହଯୋଗ ।


ଜୀବନ ଦର୍ଶନ ଜୀବନର ଗାଥା କହିବାକୁ ମୋର ମନ,

ଜିଇଁବାର କଳା ଶିଖିବା ଏଥିରୁ ଦୂରେଇ ରହିବ ଭ୍ରମ ।


ଆମ ଜୀବନର ଅତି ସୂକ୍ଷ୍ମଯନ୍ତ୍ର ସହିପାରେ ବହୁକଷ୍ଟ,

ପରିଚାଳନାରେ ତ୍ରୁଟି କରୁଥିଲେ ହୋଇଯାଏ ସିଏ ନଷ୍ଟ ।


ଗର୍ବ ଅହଂକାର କ୍ରୋଧ ତା'ର ଶତ୍ରୁ କଳଙ୍କ ଲଗାଇ ଦିଏ,

କ୍ଷମା ଦୟା ସ୍ନେହ ଜାଳେଣି ତାହାର ଯତନେ ଚଲାଉଥାଏ ।


ପ୍ରେମ ହସ-ଖୁସି ପରଉପକାରେ ସେ ଯନ୍ତ୍ର କରେ ବିଶ୍ୱାସ,

ସଂଯମ ବିଶ୍ରାମ ସମର୍ପଣ ଭାବ ବଢାଏ ତା'ର ଆୟୁଷ ।


ଆମରି ଚେଷ୍ଟାରେ ଆଜିଦିନ ଯଦି ହୋଇ ନପାରେ ସୁନ୍ଦର,

କେମିତି କହିବା ଆଗାମୀ ଦିନ ବି ହେଇଯିବ ସୁଖକର ?1


ଜୀବନ ଗୋଟିଏ ଯାତ୍ରାପଥ ସତ ସମସ୍ୟା ଦୁଃଖ ତ ଅଛି,

ସମାଧାନ ହେବ ସକଳ ସମସ୍ୟା ସୁଖ ଗୋଟେଇବା ବାଛି ।


ସେ ଯାତ୍ରାପଥରୁ ମିଳିବ ଆମକୁ ସୁଖ-ଦୁଃଖ ଅନୁଭୂତି,

ସେ ଅନୁଭୂତିକୁ ଉପଭୋଗ କଲେ ହୋଇ ରହିଯିବ ସ୍ମୃତି ।


ସବୁବେଳେ ଯିଏ ଯିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ତାକୁ ହିଁ କହନ୍ତି ଜୀବ,

ମାଟିର ଘଟଟି ଜିଇଁରହେ ସିନା ଥିଲେ ପ୍ରାଣବିନ୍ଦୁ ଶିବ ।


ପଡ଼ିଗଲେ ଜୀବ ଉଠିପାରେ ନାହିଁ ଯନ୍ତ୍ରଣା କେବଳ ସାର,

ସୁନ୍ଦର ରୂପକୁ ଚିରି-ଫାଡ଼ି ଦେଖ ଭିତରେ କି ନାରଖାର ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational