Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

samhita jena

Classics

3  

samhita jena

Classics

ଜୀବନ ଯମୁନା

ଜୀବନ ଯମୁନା

1 min
173



ଭୂକମ୍ପର ନିଷ୍ଠୁର ପ୍ରଭାବ

ମାଟି ତଳେ କୁଢ଼ କୁଢ଼ ଶବ ।


ଜୀବନ ଖୋଜୁଥାଏ ମୃତ୍ୟୁ

ଏକାକାର ମିତ୍ର ଆଉ ଶତ୍ରୁ।


ଦୁନିଆର ରଙ୍ଗମଞ୍ଚ ଶୂନ୍ୟ

ମାଟି ତଳେ କଅଁଳ ଜୀବନ ।


ଅଚିହ୍ନା ଅଜଣା ତା' ମୁହଁ

ଖୋଜୁଛି ସେ ମାଆର ସ୍ନେହ।


କିଏ ତାକୁ ଖୋଜି ଆଣି ଦେବ

ସତେ କି ସେ ହଜିଲା ଦରବ ।


ଏଇ ବୋଧେ "ଜୀବନ ଯମୁନା"

ଥଳକୁଳ ମାନେ ନାହିଁ ଜମା।


କେତେବେଳେ ବହେ ସେ ଉଜାଣି

କୂଳ ଲଂଘେ ଯମୁନାର ପାଣି ।


ପ୍ରବାହରେ ଧୋଇ ନିଏ ପାପ

ଦେଖାଏ ସେ ପୂଣ୍ୟର ସ୍ୱରୂପ ।


ଏ ଜୀବନ ଯମୁନାର କୂଳେ

ବସି କେବେ କଦମ୍ବର ଡାଳେ ।


ସାତସୁରେ ବନ୍ଧା ଏ ଜୀବନ

ସୁମଧୁର ବଇଁଶୀର ଶ୍ଵନ ।


ଗାଉଥାଏ ମଧୁର ରାଗିଣୀ

ମତୁଆଲା ମନ ନିଏ କିଣି ।


ଫୁଟେ ସେଠି ନାଲି କୃଷ୍ଣଚୂଡ଼ା

ମନ ବାସେ ଅବଢ଼ା ଅବଢ଼ା ।


ପାରି ହେବ ଜୀବନ ଯମୁନା

କରଇ ସେ ଭକ୍ତି ଆରାଧନା ।


ପ୍ରୀତି ରଙ୍ଗେ ଦୁନିଆ ସଜାଏ

ମନକୁ ସେ ମାୟାରେ ହଜାଏ ।


ବାଟ ହୁଡ଼ି ଚାଲେ ସେ ଅବାଟେ

ଚାଲୁ ଚାଲୁ ପାପ ସେ ସାଉଁଟେ ।


ସେ ପାପର ରଙ୍ଗ ଟା ପ୍ରଳୟ

ଯମୁନାରେ ସୁନାମିର ଭୟ ।


ସେ ଭୟରେ ଥରେ ଏ ଦୁନିଆଁ

ଏଇ ବୋଧେ "ଜୀବନ ଯମୁନା"।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics