Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Niranjan Mishra

Inspirational

4  

Niranjan Mishra

Inspirational

ଗାଁ କୂଅ

ଗାଁ କୂଅ

1 min
395


ଗାଁ କୂଅ କଥା କହିବା ପାଇଁକି

ବଳିଅଛି ଆଜି ମନ

ଦି ତିନିଟା କୂଅ ଗାଁରେ ରହିଛି

ଲୋକ ଥିବେ ଶହେ ଜଣ ।


ଗାଁ କୂଅ ମୂଳେ ଚାନ୍ଦିନୀଟେ ନାହିଁ

ପଥର ଦୁଇ ତିନିଟା

ପଡିଛି ସେଇଠି ଲୋକମାନେ ଆସି

କାଚୁଛନ୍ତି ଲୁଗାପଟା ।


କୂଅ ଚଉଦିଗେ ଘାସବଣ ଦେଖ

ସଫାସୁତୁରା ହୁଏନି

କେଉଁଠି ଉଠିଛି କଣ୍ଟାଗଛ କାହିଁ

ନଡିଆ ଗଛ ଫଳିନି ।


ନଡିଆ ଗଛରେ ଗୋରୁ କେ ବାନ୍ଧିଲା

କହିବ କିଏ କାହାକୁ

କହିଲେ ସେ କଥା ଶୁଣିବ ବା କିଏ

ଉପାୟ ନାହିଁ ଏଥକୁ ।


କୋଡିଏ ପଚିଶି ହାତର ଦଉଡି

ଲାଗିଲେ ଆସିବ ପାଣି

ରାତିରୁ କୂଅରୁ ପାଣି ନେଉଥାନ୍ତି

ଗାଁ ବୋହୁ ଭୂଆଷୁଣୀ ।


ଦିନବେଳେ କେହି ପାଣି ନେବାପାଇଁ

କୂଅ ପାଖକୁ ଆସିଲେ

ଆଉ କା ସାଙ୍ଗରେ ଗପସପ କରେ

ଆଉ କାହାକୁ ଦେଖିଲେ ।


ଘରୁ ଯଦି ପାଣି ସରିଗଲା ତେବେ

ଦିନ ଅବା ରାତି ହେଉ

ଗାଁ କୂଅଟିରୁ ପାଣି କାଢି କେହି

ଘରେ ରଖି ଦେଇ ଯାଉ ।


କୂଅର ଢାଙ୍କୁଣୀ ନାହିଁ ସିନା ପାଣି

ଲାଗୁଛି ସୁସ୍ୱାଦୁ ଭାରି

ସୁଶୀତଳ ଜଳ ପିଇବାକୁ ମନ

ହେଉଥାଏ ସଦା ଘାରି ।


ଏବେ ଆମେ ଗାଁ କୂଅଟିକୁ ସଫା

ସୁତୁରା କରି ରଖିବା

ଜଳ ବିଶୋଧନ କରି ସେଇ ଜଳ

ବ୍ୟବହାର ହିଁ କରିବା ।


ଚାନ୍ଦିନୀ ଗୋଟିଏ ତିଆରି କରିବା

କୂଅର ଚାରିପାଖରେ

ନଡିଆ ଗଛ ଘାସ କଣ୍ଟାଗଛକୁ

କାଟି ଦେବା ତତ୍‌ପରେ ।


ଢାଙ୍କୁଣୀ ଗୋଟିଏ ଘୋଡାଇ ରଖିବା

ଜଳ ରହିବ ନିର୍ମଳ

ଅରଟୀ ଗୋଟିଏ ଲଗାଇବା ସୁବିଧାରେ

ଆଣି ହେବ ଜଳ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational