Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Birakishore Nayak

Tragedy Inspirational

3  

Birakishore Nayak

Tragedy Inspirational

ଦୁହିତା ଜୀବନ

ଦୁହିତା ଜୀବନ

1 min
185


ଝିଅ ଅନ୍ୟ ନାମ ଦୁହିତା ଯେ ହୁଏ

   ହୋଇ ଦୁଇକୁଳେ ହିତା 

ହୁଏ ମହିୟସୀ ଜନନୀ ସିଏ ଯେ

   ମମତାର ଚିର ସ୍ରୋତା |


ବାପଘର ଟେକ ରଖିଥାଏ ସଦା

   ଜନମ ଭୂଇଁ ଯେ ତାର 

ଶାଶୁଘର ଯଶେ ପୁଲକିତ ହୁଏ

   କର୍ମ କରି ନିରନ୍ତର |


କରୁଣାମୟୀ ସେ ସରଳା ତରଳା

   ପ୍ରୀତିହୋଇ ଝରିଯାଏ 

ପରକୁ ଆପଣା ନିମିଷକେ କରେ

   ପବିତ୍ରତା ଭରିଥାଏ |


କୋମଳ ହୃଦୟା ଚିର ପ୍ରେମମୟୀ

   ବିଚାରେ ଉଦାରମନା 

ସଭିଙ୍କର ପାଇଁ ଭରି ସେ ରଖିଛି

   ଅନ୍ତରେ ସମବେଦନା |


କେତେବେଳେ ଶାନ୍ତ କେବେ ଛଳ ଛଳ

   ସମୁଦ୍ରର ରୂପ ସମ 

ଧରିତ୍ରୀର ସମ ସହିପାରେ ସିଏ

   ଜୀବନେ ଦୁଃଖ ଅସୀମ |


ସମାଜ ଆଖିରେ ହେଲେ ବି ଅବଳା

   ବାସ୍ତବତା ତାହା ନୁହେଁ 

ରାଣୀ ଲକ୍ଷ୍ମୀବାଇ ସମ ବୀରାଙ୍ଗନା

   ଅନ୍ୟାୟେ ଜବାବ ଦିଏ |


ପୁରୁଷ ପ୍ରଧାନ ସମାଜରେ ଆଜି

   ଦୁହିତା ଯେ ପ୍ରପୀଡ଼ିତା 

କେହି ବୁଝେନାହିଁ ନୀରବେ ଭରିଛି

   ତା ଅନ୍ତରେ କେତେ ବ୍ୟଥା |


ତଥାପି ଜୀବନେ ଅନ୍ୟ ସୁଖ ପାଇଁ

   କରିଥାଏ ସବୁ ତ୍ୟାଗ 

ମାଆ ହୋଇ ସିଏ ସନ୍ତାନ ପାଇଁ ଯେ

   ଭୋଗିପାରେ ଅନୁଭୋଗ |


ଶାଶୁ ଘର ପାଇଁ ନିଜେ ଜଳି ଜଳି

   ଆଲୋକ ରୋଷଣୀ ଜାଳେ 

କେବେ ପାଏ ଶ୍ରଦ୍ଧା କେବେ ବି ଯନ୍ତ୍ରଣା

   ଭୋଗିଥାଏ ମନ ତଳେ |


କେଉଁ ଗାଆଁରେ ତା ଏନ୍ତୁଡ଼ିର ନିଆଁ

   କାନ୍ଥେ ଗଢ଼ା ଷଠିଘର 

ଶାଶୁଘର ଗାଆଁ ମଶାଣି ଭୂଇଁଟା 

   ଶେଷ ଠିକଣା ଯେ ତାର |



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy