Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Alekha Pasad Moharana

Inspirational

4.0  

Alekha Pasad Moharana

Inspirational

ଦିନମଜୁରିଆ

ଦିନମଜୁରିଆ

1 min
174



କଷଣେ ସଢ଼ୁଛି ଦିନମଜୁରିଆ

ଶୋଷଣ ଶିକାର ହୋଇ

ପୋଷଣ ପାଉନି ଖଟୁଛି ବିକଳେ

ଦାନା ମୁଠେ ପେଟ ପାଇଁ

ପରିବାର ପ୍ରତିପୋଷଣେ

କେତେ ଅତ୍ୟାଚାର ସହୁଛି ଜୀବନେ

ପେଟରେ ଗୋଇଠା ଖାଇ ।


ଅଙ୍ଗେନିଭା କଥା କହିବ କାହାକୁ

ଶୁଣିବ କିଏ ସଂସାରେ

ସବୁ ସଇତାନ ସବୁ ବେଇମାନ

ସର ପକାନ୍ତି ପାଣିରେ

ଧର୍ମକୁ ମାରି ଆଖିଠାର

ଦିନରେ ଚନ୍ଦ୍ରମା ରାତିରେ ସୂରୁଜ

ମନ ନିଅନ୍ତି ମୋହିରେ ।


ମୋଟ ବୋହି ବୋହି ବିତଇ ଜୀବନ 

ସହରର କମ୍ପାନୀରେ

ରୋଗ ବ୍ୟାଧି ହେଲେ କାମ ହୁଏ ଠପ

ତାରା ଗଣଇ ଦିନରେ

କିଏ ଦେବ ତାକୁ ଭରଷା

ରାହା ପାଏ ନାହିଁ ସାହା ପାଏ ନାହିଁ

ଜୀବନର ଦୋଛକିରେ ।


ଜରିପାଲ ତଳେ ବିତଇ ଜୀବନ

ଚୁଲି ଚାଳ ନାହିଁ ତାର

ସହରୁ ଫେରଇ ମାଆ ମାଟି ପାଇଁ

ନଭୁଲି ସ୍ନେହ ଆଦର

ଉଙ୍କିମାରେ ଅନେକ ଆଶା

ସରକାରୀ ଦାନେ ତିଆରିବ ଘର

ସୁଖେ ବଞ୍ଚିବ ସଂସାର ।


ଆଶା ଝଡି ଯାଏ ହସ ମରିଯାଏ

ମଉଳେ ମନ ପରାଣ

ବିଧି କାହିଁ ପାଇଁ ହେଉଅଛି ବାମ

ଗରିବ ହୁଏ ବିପନ୍ନ

ହେ ବ୍ୟଥାହାରି ଦୀନବନ୍ଧୁ

ଦୁର୍ଲ୍ଲଭ ଜନମ କିମ୍ପାଇଁ ଦେଇଛ

ଭୋଗି ଭୋଗି ଯାଏ ପ୍ରାଣ ।


ସଦବୁଦ୍ଧି ଦିଅ ଆହେ ଦୟାମୟ

ଅସଜଡ଼ା ଯେତେ ନର

ସାମ୍ୟବାଦର ଶଙ୍ଖ ଗର୍ଜି ଉଠୁ

ଧରା ହେଉ ଅଗ୍ରସର

ଶାନ୍ତି ମୈତ୍ରୀ ଧ୍ବଜା ଉଡିବ

ପ୍ରେମ ପ୍ରୀତି ବାରି ଝରିପଡୁ ସଦା

ଧୋଇଦେଉ ତମ ଗୋଡ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational