Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Hrushikesh Satpathy

Inspirational

4  

Hrushikesh Satpathy

Inspirational

ଚାଲ ସଖୀ ଏକ ମନ୍ଦିର ତୋଳିବା

ଚାଲ ସଖୀ ଏକ ମନ୍ଦିର ତୋଳିବା

1 min
356


ଭାବିଛି ମୁଁ ତୁମ ଇଲାକାରେ ଏକ

ନୂଆ ରାଇଜ ଗଢିବି ,

ସେଇ ରାଇଜକୁ ତୁମ ଭାବନାର

ଫୁଲରେ ସଜେଇଦେବି ।


ମନ-ସାଗରର ବେଳାଭୂମିଠାରୁ

ଶାମୁକା ଗୋଟାଇ ଆଣି ,

ଗଢ଼ିଦେବି ଏକ ସୁନ୍ଦର ମନ୍ଦିର

ଛନ୍ଦି ତ୍ୟାଗର ରାଗିଣୀ ।


ତ୍ୟାଗ ଆଉ ଭୋଗ ଉଭୟେ ପ୍ରେମର

ଦୁଇ ଅଙ୍ଗାଙ୍ଗି ପାଖୁଡା ,

ତ୍ୟାଗ ତା' ବାମାଙ୍ଗୀ ସଉତୁଣୀ ଗୁଣେ

ଭୋଗର ହୃଦୟ ଗଢ଼ା ।


ସେଦିନ ଦେଖିଲି ତୁମ ଅଗଣାରେ

କେତେ ଫୁଲ ପାରିଜାତ ,

ବହଳ ବହଳ ବାସନା ତାହାର

ମହକେ ମୋ' ମନ ପ୍ରୀତ ।


ଫୁଲ ଅଗଣାର ପଶ୍ଚିମ ଦୁଆରେ

କେତେ ଲାଜକୁଳୀ ଲତା ,

ସରମରେ ସିନା ସୁନ୍ଦରୀ ସାଜିଛି

ଲୁଚାଇ ତାହାରି ମଥା ।


ତୁଳସୀ ତୁଳସୀ ବାସ ଚହଟୁଛି

ମୃଦୁ ମୃଦୁ ହସ ହସି ,

ଅଙ୍ଗେ ଅଙ୍ଗେ ତୁମ ଲୁଚି ରହିଛି ଗୋ

ମୃଦୁ ସୁଗନ୍ଧା ତୁଳସୀ ।


ଚନ୍ଦନ କର୍ପୂର ରଙ୍ଗର ଅଵିର

ଖୋଜିବାକୁ ପଡ଼ିଲାନି ,

ତୁମରି ଆତ୍ମାରୁ ଝରି ପଡୁଅଛି

ହୋଇ ମନ୍ଦ ମନ୍ଦାକିନୀ ।


ଚାଲ ସଖୀ ଏକ ମନ୍ଦିର ତୋଳିବା

ସେଇ ନୂଆ ରାଇଜରେ ,

ଶ୍ରଦ୍ଧାର ତୁଳସୀ ପ୍ରୀତିର କଳସୀ ,

ମନର ପଵିତ୍ରତାରେ ।


ପ୍ରଜାପତିମାନେ ପ୍ରହରୀ ସାଜିବେ

ନଥିବ ଭଅଁର ଭୟ ,

ଭଅଁରମାନେ ତ ଅବାଧ୍ୟ ବାଚାଳ

ଆମ ପ୍ରେମ ମଧୁମୟ ।


କୃପଣତା ନାହିଁ ଆମ ପ୍ରଣୟରେ

ନାହିଁ ସଂକୀର୍ଣ୍ଣତା ଭାବ ,

ମଧୁ ଯାମିନୀର ପ୍ରତି ପ୍ରହରରେ

ମାନବୀୟ ଅନୁଭବ ।


ଆସ ସଖୀ ଆମ ମନ୍ଦିର ତୋଳିବା

ମାନବୀୟ ପ୍ରେମ ନେଇ ,

ନିଃସର୍ତ୍ତ, ନିଃସ୍ୱାର୍ଥ,ତା' ଭିତ୍ତି ପ୍ରଶାନ୍ତ

ତ୍ୟାଗ-ଶିଳାରେ ସଜେଇ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational