Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Panchanan Jena

Abstract

3  

Panchanan Jena

Abstract

ବର୍ଷା

ବର୍ଷା

1 min
340


ବର୍ଷା ଆସେ ବିଜୁଳିର ଆଲୋକିତ ପଥ ଡେଇଁ

ବାଦଳର ଘଡ଼ ଘଡ଼ି ବାଣ-ରୋଷଣୀ ନେଇ

ବର୍ଷା ଆସେ ସଦ୍ୟସ୍ନାତା ଅଳତା ପୁଟର ମୁରୁଜ ଦେଇ

ପାଉଞ୍ଜିର ଋଣୁଝୁଣୁ କବରୀର ଭୁରୁଭୁରୁ ମହକ ନେଇ ।

ବର୍ଷା ଆସିଲେ ହସେ ତରୁଳତା

ମଇଳା ଧୂଆଁ – ଧୂଳିକୁ ଧୋଇ

ସବୁଜ ରଙ୍ଗର ଅମ୍ବର ଘୋଡେଇ

ଟପ ଟପ ଟୋପାର ସାହାନାଇ ବଜେଇ

ଓଠ ବସ ବସ ଓଠ

କଦମ ତାଳ ଏକ ଦୁଇ କରି ଚାଲିଥାନ୍ତି

ବାର୍ଷିକ ଅଗଷ୍ଟ ୧୫ ବା ଜାନୁୟାରୀ ୨୬ର

ସ୍କୁଲପିଲା ପରି ।

ବର୍ଷା ଆସିଲେ ମଳିନ ଦେଖାଯାଏ

ବାପା-ଦାଦା ଠାକ – ଠାକୁମା ଚେହେରା

କିନ୍ତୁ ସତ୍ୟକୁ ଲୁଚେଇ କୁହନ୍ତି

ପଢୁଆଁ ଝିଅ

ଦୁଇ କୋଳକୁ ଦେବଟି ଘିଅ

କନ୍ୟା ରତନ

ବଂଶକୁ କରିବ ଉଚ୍ଛାସିନ

ମାତ୍ର ! ହସେ ନିରିମାଖୀ ମା’ଟି

ବୋକ ପରେ ବୋକ ଦେଇ ଚାଲିଥାଏ

ମାତୃତ୍ଵର ନୂତନତାର ପୁଲକରେ

ପ୍ରସବ ବେଦନାକୁ ଦୂର କରିଦିଏ

ମା’ ମୋତେ ମାଆ କଲା

ବାଞ୍ଝ ଜଞ୍ଜାଳରୁ ମୁକ୍ତିଦେଲା

କେବେ ବି ଭାବେନା ପୁଣି ଥରେ ଗର୍ଭ ।

ବର୍ଷା ନ ଆସିଲେ ହାହାକାର ହୋଇଯାଏ

ଗଗନେ ପବନେ

ଗ୍ରାମରେ ନଗ୍ରରେ

ଜାଗରଣ-ଯଜ୍ଞ ଲାଗିଯାଏ

ବେଙ୍ଗୁଲୀ ବାହାଘର ସାଙ୍ଗକୁ

ବରୁଣ ଆର୍ଚ୍ଚନା ।

ବର୍ଷା ନ ଆସିଲେ ଟାହି ଟାପରାର ଢୋଲ ସବୁ

ତୁଠ ପଥର ପରି ସହିଜାଏ

କର୍ମକୁ ଆଦରି

ଭାଗ୍ୟକୁ ସାଦରି

ବ୍ରତ-ଉପବାସ ସହିତ

ଦୁଃଖି-ରଙ୍କି ଦାନ-ଦୟା କରି

ମାତ୍ର ଅବୁଝା ମୋ ମନ ବୁଝିପାରେନା

ବର୍ଷା ସହିତ କାହିଁକି ଏ ବିଡମ୍ବନା ?

କିଏ ବା ବର୍ଷା

କିଏ ବା ସୃଷ୍ଟି

ଦୁହେଁ ତ ବିଧାତାର ସର୍ଜନା

ସୃଷ୍ଟିର ପ୍ରଥମ କଳ୍ପନା-ଜଳ୍ପନା ।

ତଥାପି କାହିଁକି

ଜଣେ ଆସିଲେ ହସିଉଠେ ଧରା !

ଜଣେ ଆସିଲେ ମଉଳି ଯାଏ ଆଶା ତାରା !

ଜଣେ ଆସିଲେ ଶସ୍ୟ ଶ୍ୟାମଳା ସୁଜଳାମ୍ ସୁଫଳାମର

ରିମଝିମ୍ ଶୁଭୁଥାଏ ।

ଜଣେ ଆସିଲେ ନିରାଶା ହତାଶାର ଭଗ୍ନାଂଶ ସବୁ

ବେତାଳ ପରି ଗୋଡାଏ ଡୁବାଏ !

କାହିଁକି ? କାହିଁକି ? କାହିଁକି ?


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract