Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ananga Patel

Inspirational Children

4  

Ananga Patel

Inspirational Children

ବରଷା ରାଣୀ

ବରଷା ରାଣୀ

2 mins
212



ବାର ମାସ, ଛଅ ଋତୁ, ତିନି କାଳ

   ନେଇ ହୁଅଇ ବରଷ ।

ଏକକୁ ଆରେକ ଯୋଡି ହୋଇ ଦେଖ

   ରଚନ୍ତି ଶିକୁଲି ଫାଶ ।


ବର୍ଷା ଆଗମନ ପଥକୁ ସୁଗମ

  କରଇ ନିଦ୍ଧାଘ ଗ୍ରୀଷ୍ମ ।

ଉତ୍ତପ୍ତ କିରଣେ ଶୋଷି ନେଇ ପାଣି

  କରାଏ ମେଘର ଜନ୍ମ ।


ବର୍ଷାଋତୁ ନାମେ ପରିଚିତ ଦୁଇ

  ମାସ, ଆଷାଢ଼ ଶ୍ରାବଣ ।

ନୀଳାକାଶେ ଘୋଟି ଆସେ କଳା ମେଘ

  ପାଣି ବର୍ଷେ ଘନ ଘନ ।


କାଳିଆ କସରା ବଳଦକୁ ଯୋଚି

  ଠେକା ମାରି ଚାଷୀ ଭାଇ ।

ମନ ଆନନ୍ଦରେ ଜମିକୁ ଚଷଇ

  ଭଞ୍ଜ ଗୀତ ଗାଇ ଗାଇ ।


କଳା ହାଣ୍ଡି ପରି ଖଣ୍ଡ ଖଣ୍ଡ ମେଘ

  ଭାସି ଆସେ ଆକାଶରେ ।

ଜଗନ୍ନାଥ ମୟ ଦେଖଇ ଭକତ

  ଏହି ମେଘମାଳ ଠାରେ ।


ସକଳ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ଦିଶେ ଶିବ ମୟ

  କରନ୍ତି ତାଣ୍ଡବ ନୃତ୍ୟ ।

ଅମୃତର ଧାର ପଡେ ଝର ଝର

  ଚାଷୀଙ୍କ ମନ ଉସତ ।


ଦିନମଣୀଙ୍କର ଲୋହିତ କିରଣ

  ପଡଇ ପଶ୍ଚିମାକାଶେ ।

ଅର୍ଦ୍ଧାଙ୍ଗ ଈଶ୍ୱର ଅର୍ଦ୍ଧାଙ୍ଗ ପାର୍ବତୀ

  ପରି ମେଘମାଳା ଦିଶେ ।


ଆଷାଢ଼ ମାସର ରଜ ସଙ୍କରାନ୍ତି

  ଓଡ଼ିଆଙ୍କ ପରମ୍ପରା ।

ରଜ ଦୋଳି ସାଥେ ପିଠାପଣା, କ୍ଷୀରି

  ରଜ ପାନଟି ନିଆରା ।


ବିଶ୍ୱ ଦରବାରେ ଖ୍ୟାତି ଲଭିଅଛି

   ଶ୍ରୀକ୍ଷେତ୍ର ରଥ ଯାତରା ।

ବଡଦାଣ୍ଡ ଠାରେ କାଳିଆ ଦର୍ଶନ

  କରନ୍ତି ଜଗତ ସାରା ।


ମାଉସୀ ମନ୍ଦିରୁ ଆଷାଢ଼ ମାସର

  ଶୁକ୍ଳ ଦଶମୀ ତିଥିରେ ।

ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ ବାହୁଡ଼ି ଆସନ୍ତି

  ଭାଇ ଭଗିନି ମେଳରେ ।


ଆଷାଢ଼ ମାସର ପୂର୍ଣ୍ଣିମା ତିଥିରେ

 ଗୁରୁଙ୍କ ହୁଏ ପୂଜନ ।

ମହାଭାରତ ର ପୂଣ୍ୟ ରଚୟିତା

  ବ୍ୟାସଦେବଙ୍କର ଜନ୍ମ ।


ଶ୍ରାବଣ ମାସର ଝଡି ବରଷାରେ

  କାଉଡିଆ ଭାର ବୋହି ।

ଶିବଙ୍କ ଭକ୍ତିରେ ଆଗେଇ ଚାଳନ୍ତି

  ବୋଲ ବମ କହି କହି ।


ଗହ୍ମା ପୂର୍ଣ୍ଣିମାରେ ଭାଇକୁ ଭଉଣୀ

  ବାନ୍ଧଇ ରେଶମ ଡୋରି ।

ଅଛିଣ୍ଡା ଏ ଡୋରି ସ୍ନେହ ମମତାର

  କୃଷ୍ଣ ଦ୍ରୋପଦୀଙ୍କ ପରି ।


ଉତ୍କଳ ମାଟିର ଗଣପର୍ବ ଅଟେ

  ଚିତାଲାଗି ଅମାବାସ୍ୟା ।

ସଶ୍ୟ ସମ୍ପଦରେ ପରିପୂର୍ଣ ହେବ

  ଚାଷୀ କରିଥାଏ ଆଶା ।


ଚମ୍ପା, କନିଅର, କରାଟ, ତରାଟ

  ହରଗୌରା ଯେ ଅରଖ ।

ନା ନା ଜାତି ଫୁଲ ଫୁଟି ସୁଗନ୍ଧଇ

  ଏ ଧରାପୃଷ୍ଠରେ ଦେଖ ।


ଭେଣ୍ଡି, ବାଇଗଣ ପୋଟଳ କରଲା

  କାଙ୍କଣ କଖାରୁ କଷି ।

ତରକାରୀ ରାନ୍ଧେ ଆମ ଗୃହମଣୀ 

  ରୋଷେଇ ଘରରେ ବସି ।


କଳାମେଘ ଘୋଟି ବିଜୁଳି ମାରଇ

  ଶୁଭେ ଘଡଘଡି ସ୍ଵନ ।

ମୁଷଳ ଧାରାରେ ପାଣି ବରଷଇ

 ପୂରେ ନଈ ନାଳ ବଣ ।


ଖରତର ହୋଇ ବୋହି ଯାଏ ନଈ

  ଫୁଲାଇ ତାହାରି କାୟା ।

କୂଳ ଯାଏ ଖାଇ ଦ୍ରୁମ ନିଏ ବୋହି

  ରଚଇ ଭଉଁରୀ ମାୟା ।


କାଗଜରେ ଡ଼ଙ୍ଗା କୁନା ତିଆରଇ

  ଖାତାରୁ କାଗଜ ଚିରି ।

ଘର ଅଗଣାର ସୁଅରେ ଭସାଏ

 ଡ଼ଙ୍ଗା ଯାଏ ଥିରି ଥିରି ।


ବରଷା ଆସଇ ଏ ଧରା ପୃଷ୍ଠକୁ

 ସାତ ରଙ୍ଗ ଧନୁ ଧରି ।

ନାଲି ଟୁକୁ ଟୁକୁ ସାଧବ ବୋହୂଟି

  ଚାଲୁଥାଏ ଥିରି ଥିରି ।


କୋଇଲି ଗାଅଇ ମୟୁର ନାଚଇ

  ବେଙ୍ଗ ଦିଏ ହୁଳହୁଳି ।

ଥମିଯାଅ ବର୍ଷା ଆହାର ଆଣିବି

  ବାଇ କରୁଥାଏ ଅଳି ।


ଜଗତ କଲ୍ୟାଣ ବର୍ଷାର କାରଣ

  ତାର ବିନା ଆନ ନାହିଁ ।

ଜଳବିନା ନାଶ ହୋଇଯିବ ସୃଷ୍ଟି

 ହୀନ ଅନଙ୍ଗ ଭଣଇ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational