Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Niranjan Mishra

Inspirational

4  

Niranjan Mishra

Inspirational

ବୃହତ ଓଡ଼ିଶା

ବୃହତ ଓଡ଼ିଶା

2 mins
224



ଗଙ୍ଗା ଠାରୁ ଗୋଦାବରୀ ଯାଏଁ

ବ୍ଯାପ୍ତ ଥିଲା ଓଡ଼ିଶା ଆମର ।

ଫିରିଙ୍ଗି ଶାସନେ ଆମ ଭାଷା

ରହିଥିଲା ଚାରି ପ୍ରଦେଶର ।୧।

ମାନ୍ଦ୍ରାଜ ମଧ୍ଯପ୍ରଦେଶ ବଙ୍ଗଳା ଓ

ପୁଣି ଛୋଟନାଗପୁର ।

ଏ ଚାରି ପ୍ରଦେଶ ଭାଷାଭାଷୀ ସବୁ

ଥିଲେ ଓଡିଆ ଭାଷାର ।୨।

ମୟୂରଭଞ୍ଜର ମହାରାଜା, ଧରା-

କୋଟର ରାଜାସାହେବ।

ରାଜା କିଶୋରଚନ୍ଦ୍ର ହରିଚନ୍ଦନ

ତାଳଚେରର ରାଜାସାହେବ ।୩।

କନିକା ରାଜା ରାଜେନ୍ଦ୍ରନାରାୟଣ,

ସୁରଙ୍ଗୀ ରାଜାସାହେବ ।

ଆଠଗଡ ରାଜା ବିଶ୍ଵନାଥ ବେବର୍ତ୍ତା

ପଟ୍ଟନାୟକ ,କେରା ଠାକୁର ସାହେବ ।୪।

ରାଜା ବୈକୁଣ୍ଠନାଥ ଦେ, ବିକ୍ରମଦେବ

ବର୍ମା , ମଧୁ ବାରିଷ୍ଟର ।

ଫକୀରମୋହନ, ଗୋପବନ୍ଧୁ ଦାସ

ତଥା ରାଜା ମଞ୍ଜୁଷାର ।୫।

ଜଗବନ୍ଧୁ ସିଂହ ସମେତ ଏ ସର୍ବେ

ଉତ୍କଳ ସମ୍ମିଳନୀର ।

ସଭାପତି ରହି ସଭାକାର୍ଯ୍ୟ ତାର

ଚଳାଇଲେ ବାର ବାର ।୬।

ଊନବିଂଶ ଶତ ବିଂଶ ଖ୍ରୀଷ୍ଟାବ୍ଦରେ

ଚକ୍ରଧରପୁର ଠାରେ ।

ଶେଷ ସମ୍ମିଳନୀ ବସିଥିଲା ଏହା

ନିଷ୍ପ୍ରାଣ ହେଲା ତାପରେ ।୭।

କଂଗ୍ରେସରେ ଯୋଗ ଦେବ ସମ୍ମିଳନୀ

ପ୍ରସ୍ତାବ ଗୃହୀତ ହେଲା ।

ରାଜା ମହାରାଜା ଅପସରି ଗଲେ

ସମ୍ମିଳନୀ ନ ଚାଲିଲା ।୮।

ବିଚ୍ଛିନ୍ନ ଅଞ୍ଚଳେ ରହିଗଲା ସ୍ବପ୍ନ

ଉତ୍କଳ ସମ୍ମିଳନୀର ।

ଊନବିଂଶ ଶତ ତିନିରେ ଗଢିଲେ

ଯାହା ମଧୁ ବାରିଷ୍ଟର ।୯।

ଆନ୍ଧ୍ରରେ ରହିଲା ପଲାସା ଟେକ୍କାଲି

ଜଳନ୍ଧର ଇଚ୍ଛାପୁର ।

ବୁଡାରସିଂ ତରଳା ତଥା ଅନେକ

ଅଂଶ ପାରଳାଖେମୁଣ୍ଡିର ।୧୦।

ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶର ବସ୍ତର ପୂର୍ବାଂଶ

ଅନେକାଂଶ ଯଶପୁର ।

ଫୁଲଝର ଶାରଣଗଡ ଏସବୁ

ଓଡ଼ିଆଭାଷୀ ଆମର ।୧୧।

ବଙ୍ଗଳାଦେଶରେ ରହିଲା ଅନେକ

ଅଂଶ ମେଦିନୀପୁରର ।

ବିହାର ରାଜ୍ୟରେ ରହିଅଛି ସିଂହ-

ଭୂମି ଆମ ଓଡିଶାର ।୧୨।

କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଯାତାୟାତ ପଥ

ନଥିବା ଆଳ ଦେଖାଇ ।

ଷଢ଼େଇକଳା ଓ ଖରସୁଆଁ ରାଜ୍ୟ

ବିହାରକୁ ଗଲେ ନେଇ ।୧୩।

ପାରଳାର ମହାରାଜା ଗଜପତି

କୃଷ୍ଣଚନ୍ଦ୍ର ନାରାୟଣ ।

ଦେବଙ୍କ ପ୍ରଚେଷ୍ଟା ବଳେ ସ୍ବତନ୍ତ୍ର

ଓଡ଼ିଶା ପ୍ରଦେଶ ଗଠନ। ୧୪।

ଉଣେଇଶି ଶହ ଛତିଶି ମସିହା

ଅପ୍ରେଲ ପହିଲା ଦିନ ।

ହେଲା ସିନା ଅପୂରଣ ରହିଗଲା

ବୃହତ ଓଡ଼ିଶା ଗଠନ ।୧୫।

ଲୋପ ପାଇଯିବ ଓଡିଆ ଭାଷା ଓ

ସଂସ୍କୃତି ବିଚ୍ଛିନ୍ନାଞ୍ଚଳେ ।

କମ୍ପନ ଖେଳିଛି ସୀମା କମିଶନ

ଓଡିଶା ଆସିବା ବେଳେ ।୧୬।

ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ପ୍ରଦେଶ ହୋଇ ବି ସ୍ୱପନ

ସଫଳ ହୋଇନି ତାର ।

ସତେ କି ହୋଇବ ଏ ସ୍ବପ୍ନ ପୂରଣ

ଆମ ଉତ୍କଳ ମାତାର ।୧୭।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational