Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

ବିଫଳ

ବିଫଳ

1 min
172



ପ୍ରତି ଜୀବନରେ ସଫଳତା ଅଛି

   ଅଛି ପୁଣି ବିଫଳତା

ସେଇ ବିଫଳତା ଜୀବନ ସଂଘର୍ଷେ

    କେବେ କରେ ବି ବିଜେତା ।


ବିଫଳ ନଥିଲେ ଜୀବନେ ସଫଳ

    ସ୍ବାଦ ବାରି ହୁଏନାହିଁ 

ବିଫଳରେ ଲୁହ ସଫଳରେ ଖୁସି

  ଅନୁଭବେ ଆଣେ ସେହି ।


ବିଫଳ ମନରେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଭରଇ

   ଆଖିରେ ଅମାପ ଲୁହ

ଦେଖେଇ ହୁଏନା ସେ ଦାରୁଣ କଷ୍ଟ 

    ଛାତିରେ ଜମାଟେ କୋହ ।


ସେହି କୋହକୁ ଯେ ଶେଷ ନ କରିଲେ

   ମନର ଯନ୍ତ୍ରଣା ବଢେ

ସେଇ ତ ଅତୀତ ଅତୀତ ବିଫଳ

   ଭିତରେ ଭିତରେ ସଢ଼େ ।


ଆଖିର ଆଗରେ ଭାସି ଆସୁଥାଏ

   ବିଫଳ ଭରା କାହାଣୀ

ସେଇ ତ କାହାଣୀ ବିନା ଶ୍ରାବଣରେ

   ଆଖିରେ ଝରାଏ ପାଣି ।


ଯେତେ ଚେଷ୍ଟା କଲେ ଭୁଲି ହୁଏନାହିଁ 

   ସେଇ ତ ବିଫଳ ଦୃଶ୍ୟ 

ହେଲେ ସେ ବିଫଳ ଏମିତି ତ ନୁହେଁ 

   ଦିନେ ନ ହୋଇବ ଶେଷ ।


ପ୍ରଥମ ବିଫଳ ଭୁଲି ହୁଏନାହିଁ 

    ରକତରେ ଲେଖାଥାଏ

ସେଇ ବିଫଳଟା ସଫଳର ମାର୍ଗ

   ପରିଷ୍କାର କରିଦିଏ ।


ମନରେ ସାହସ ବାନ୍ଧି ଦିଏ ସିଏ

   ଆଶାର ଆଲୋକ ବୁଣି

ଯେମିତି ଶିଶୁଟି ବାରମ୍ବାର ପଡି

   ଚାଲି ଶିଖିଥାଏ ପୁଣି ।


ବୁଢିଆଣୀ ବାରମ୍ବାର ଜାଲ କରେ 

    ଯେତେଥର ଛିଣ୍ଡୁ ଥାଏ

ଶେଷରେ ନିଜର ଲକ୍ଷ୍ୟ ସାଧନାରେ

    ସିଏ ତ ପହଞ୍ଚି ଯାଏ ।


ଏମିତି ବିଫଳ ପଛରେ ସଫଳ

   ଆସି ଯାଏ ନିଶ୍ଚେ ଦିନେ

ସେଇ ବିଫଳରେ ହାରିଗଲି ଭାବି

    ଭାବ ନାହିଁ କେବେ ମନେ ।


ଏମିତି ଅନେକ ବିଫଳ ଘଟଣା

    ମନକୁ ଦୁର୍ବଳ କରେ

ସେତିକିରେ ଭାଙ୍ଗି ପଡିଥାଏ ଯିଏ

    ସିଏ ହିଁ ତ ନିଶ୍ଚେ ହାରେ ।


ସେଇ କଥା ନେଇ ମନେ ଗୁଣୀ ହେଇ

    ନିଜକୁ ସଜା ଯେ ଦିଏ

ସେଇଠି ହାରେ ସେ ଉଠିପାରେ ନାହିଁ 

   କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି ଦିନ ଯାଏ ।


ଏମିତି କେହି ତ କହି ପାରିବେନି 

  ବିଫଳ ହେଇନି ଯିଏ 

ସେଇ ବିଫଳଟି ସଫଳ ହୁଅଇ

   ପୂର୍ଣ୍ଣଛେଦ ଯିଏ ଦିଏ ।


ସେଇ ବିଫଳକୁ ସେଇ ଠାରେ ଛାଡି

    ଆଗକୁ ଯେ ମାଡିଯାଏ

ତା' ଭାଗ୍ୟ ଆକାଶ ଉଜ୍ଜଳ ହୁଅଇ

    ବିଫଳ ତା' ଲୋପ ପାଏ ।


ଯଦି ନିଜକୁ ସେ ଦୁର୍ବଳ ଭାବିଣ

    ସେଇଠି ଅଟକି ଥାଏ

ସେଇ ବିଫଳ ତା' କପାଳରେ ଚିର

    ଲେଖା ହେଇ ରହିଯାଏ ।


ସେଇ ବିଫଳକୁ ସଫଳ କରିବା

    ତା' ପରେ କରେ ନିର୍ଭର 

ବିଫଳ ସଫଳ ଦୁଇଟି ଜୀବନେ

   ରହିଥାଏ ନିରନ୍ତର ।


ବିଫଳକୁ ଯିଏ ବିଫଳ ଭାବିଣ

    ସେଇଠି ଅଟକି ଯାଏ

ଜୀବନେ ଉନ୍ନତି ନା କରିପାରେ ସେ

  ସଫଳ ନା ପାଇଥାଏ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract